Ako gradska vlast slavi nepostojeće, odnosno zabranjene novogodišnje praznike prazničnom rasvetom, zašto svoje viđenje praznika ne bi ponudio i Pijanista. I u tom duhu ne samo što je napravio, već je i postavio skulpturu "Keep Light" u centru Beograda, kako bi osvetlio i ulepšao Skupštinu grada.
Skupltura od armature, žice i, najprikladnijih za ovo doba godine – zlatnih lampica, nije tu samo da ulepšava. Ona, nalik i na svetleći falus je baš na tom mestu i kako bi služila kao opomena.
Jedan od najpoznatijih uličnih umetnika u nas, i arhitekta Andrej Josifovski, daleko poznatiji kao Pijanista, podseća ovim gigantskim delom čitavo društvo na posledice ove bajne 2020. godine, ali sa 1.500 zlatnih lampica upozorava na razbacivanje novca novogodišnju rasvetu.
I baš je kraj radne nedelje izabrao za postavljanje svog umetničkog dela, na „Zlatni petak“. Umesto da se petkom bavimo sniženjima, rasprodajama i svime onim što nam um „odmara“ ovo je dan kada treba progledati i pogledati šta se oko nas dešava, još jedna je poruka Pijanistinog umetničkog dela.
Umetnik je svoju skulpturu postavio baš na ovom simboličnom mestu i kako bi je „progurao“ na funkciju gradonačelnika Beograda, grada u kome niču raznorazni upitni spomenici, velelepne fontane, praćene uništavanjem arhitekture i životne sredine.
A ko je pijanista? Andrej Josifovski je samo u ovoj godini nekoliko puta svojom umetnošću uspeo da ustalasa javnost…
U maju je izazvao buru radom „Nova vera“, postavivši razapetog Isusa Hrista u zlatnoj boji, u natprirodnoj veličini, na stub pod kamerama na raskrsnici novobeogradskih ulica Jurija Gagarina i Dr Ivana Ribara. Iako mu je ideja bila da nagna ljude na razmišljanje, instalacija je skinuta posle samo nekoliko sati.
– Poenta je bila da radom „Nova vera“ ukažem i na to da nas kamere prate svuda, da sad više nema razlike između privatnog i javnog prostora – govorio je Nova.rs.
Već sledećeg meseca osvanula je „Klackalica za prekobrojnu decu“ na okretnici autobusa u beogradskom naselju Bežanijska kosa.
Radom, koji se sastojao od dve klackaliste obarbane u boju zlata i postavljene između kontejnera, od kojih je jedan takođe „pozlaćen“, želeo je da mapira jedno od najsiromašnijih zona u gradu:
– To su one zone u kojima je sumrak najsvetliji deo dana, a deca se uvek rađaju u nevreme – objašnjavao je tada Pijanista.
Ni jul nije prošao bez njegove akcije, pa je tako napravio portret Novaka Đokovića na 264 kvadratna metra teniskog terena u naselju Bežanijska kosa, dugačak 24, a širok 11 metara, a obrazlažući svoj motiv kazao je zamislio teren kao uvbajci u kojoj se postavlja pitanje: „Ogledalce, ogledalce ko je najlepši na svetu, da teren kaže ko je najbolji na svetu.. “
Potom je u septembru napravio portret TV autora Jovana Memedovića od plastičnih flaša na Savi, da bi poslao ekološku poruku. Svoje delo premijerno je predstavio baš na Svetski dan reka.
Portret, sačinjen od čak 4.000 bačenih plastičnih boca, položio je na Savi, u Beogradu, sa ciljem da skrene pažnju na zagađenost reka kao ozbiljan problem današnjice.