Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Oktobarski salon, 60. po redu, održaće se od 20. oktobra do 1. decembra 2024. godine u organizaciji Kulturnog centra Beograda i realizovaće ga tri kustoska tima, saopšteno je na današnjoj konferenciji u Galeriji Artget.

Tri različite koncepcije trebalo bi da kroz izložbu i program odgovore kako i do koje mere savremena umetnost nastoji da reflektuje i odgovori na različite izazove i probleme doba u kojem živimo, ali i šta zauzvrat njene unutrašnje krize govore o nama i našem položaju u savremenosti, objasnila je Zorana Đaković Minniti, pomoćnica direktora za program u Kulturnom centru Beograda.

Zorana Đaković Minniti Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

– Kada smo razgovarali šta bi 60. Oktobarski salon trebalo idejno da predstavlja, došli smo do toga da bi trebalo da bude prostor za razgovor, susrete, raspravu, dijalog kustosa i internacionalnih i lokalnih umetnika. Biće zanimljivo na koji način će se tri kustoska tima povezati i kako će sarađivati, a ono što nas čeka jeste pronalaženje prostora. Ideja je bila da krenemo linijom od “Cvijete Zuzorić” dovde, do kraja Knez Mihailove ulice i da na to relaciji pronađemo adekvatne prostore za izlaganje – kazao je Vuk Vidor, predsednik Odbora Oktobarskog salona.

Vuk Vidor Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Tri kustoska tima čine – Lorenco Balbi (Muzej savremene umetnosti Bolonja) i istoričarka umetnosti Dobrila Denegri koji će predstaviti “Trag”, zatim Matju Lelievr, kustos u Muzeju savremene umetnosti u Lionu i Maja Kolarić, direktorka Muzeja savremene umetnosti u Beogradu koji će predstaviti “Estetiku susreta”, te Lina Džuverović, profesorka na Umetničkoj školi Čelsi Univerziteta u Londonu, Emilija Epštajn i Ana Knežević, kustoskinje u Muzeju afričke umetnosti u Beogradu koje će predstaviti “Nada je disciplina”.

Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Upravo prostor i susreti u njemu idejne su smernice kojima su se vodili kustosi ova tri tima, a kako je objasnio Lorenco Balbi, kada je reč o njihovom projektu “Trag”, ideja je bila postaviti pitanje i pokazati šta ostaje posle velikog događaja kakav je Oktobarski salon. Kao, i na koji način njihov projekat može dugoročno pomoći i pružiti podršku umetnicima koji u tom prostoru stvaraju.

Lorenco Balbi Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

– Nismo želeli da ovo bude samo još jedna izložba u nizu, već jedna kampanja koja bi u dužem vremenskom intervalu doprinela umetničkoj sceni, koja bi afirmisala prostor za stvaranje i izlaganje umetnika koji se bore za opstanak – objasnila je Dobrila Denegri.

Dobrila Denegri Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Kada je reč o “Estetici susreta” Kolarićeva i Matju Lelievr su naveli da je ideja bila da se zapitamo šta donose susreti u tim prostorima i na koji način nas menjaju:

– Važan je živi susret sa stvaranjem dela, postavljanjem u prostor, kao i umetnika i samog dela s publikom. U takvim razmenama nastaje novo umetničko delo koje nas zauvek menja.

Matju Lelievr Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Treći kustoski tim predstaviće “Nada je disciplina”, a kako je objasnila Lina Džuverović veoma joj je značajna saradnja sa Muzejem afričke umetnosti zbog arhiva pokreta nesvrstanih u čijem kontkstu će biti realizovan dalji rad.

Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

– Naša ideja je aktivizam, aktivnost, feministički pristup pojmu “nada” kao angažmanu, a ne kao nečemu pasivnom u šta se samo gleda. Neophodan je rad za nadu i ka nadi. U skladu sa feminističkim pristupom potrebno je počinjati iz baze, od početka i pratiti nastanak veza. Poenta je naći suštinu u hiperproduktivnosti. Ideja nam je bila da izađemo iz urbanih sredina i pronađemo i otvorimo prostor za umetnike u vremenu velikih pritisaka koji nisu pod gradskim reflektorima – objasnile su kustoskinje.

Emilija Epštajn Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Pred kustosima sva tri tima, kao i organizatorima KCB, kako je rečeno, jeste da pronađu prostore, realizuju ideje i angažuju umetnike koji će predstaviti svoj rad na 60. Oktobarskom salonu.

Bonus video: Jesenja izložba ULUS-a 2023.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar