Vest da je uhapšen ugledni pravnik i prevodilac Novica Antić, direktor Pozorišta Atelje 212, pod sumnjom da je deo grupe koja je krala ordenje iz zgrade SIV, kako su objavili beogradski mediji, iznenadila je javnost.
Otkud uopšte Novica Antić u priči sa krađom ordenja. Manje je poznato da je bio direktor Uprave za zajedničke poslove republičkih organa (UZZPRO) pod čijom ingerencijom je i Palata Srbije u kojoj se čuva ordenje.
Rođen je 1961. godine u Beogradu. Diplomirao je prava na Pravnom fakultetu 1984. godine, a pravosudni ispit položio 1987. godine. Pored prava, studirao i filologiju – ruski jezik i književnost.
Od 1991-2000. godine obavljao je poslove sekretara, umetničkog sekretara i izvršnog direktora Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala BITEF.
Od 2001. bio je na funkciji sekretara Ministarstva kulture ( u dva mandata), pomoćnika gradskog sekretara za kulturu Beograda, direktora Uprave za zajedničke poslove republičkih organa (UZZPRO) i državnog sekretara u Ministarstvu kulture i informisanja.
Od 2001 – 2009. bio je stalni član Vladine Komisije za saradnju sa UNESKO-m, vodio je Radnu grupu za izradu prvog Nacrta zakona o kulturi, bio je član UO „JP Sava Centar“, predsednik Nadzornog odbora Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Beograda. Član UO „Madlenijanuma“ i Zadužbine Ilije Kolarca, član UO Bitef Teatra, član Žirija „Sterijinog pozorja“, predsednik UO Kulturnog centra Beograda.
Zajedno sa Jovanom Ćirilovim je osnivač Centra za novo pozorište i igru. Predsednik je Odbora za podizanje spomenika Miri Trailović i Jovanu Ćirilovu i član Odbora za podizanje spomenika Zoranu Đinđiću. Od 2019. godine je predsednik Upravnog odbora Fondacije dr Zoran Đinđić.
Član je Udruženja književnih prevodilaca Srbije , ima sedam objavljenih knjiga prevoda i dobitnik je najznačajnijih nacionalnih nagrada za prevodilaštvo „Miloš Đurić“ i „Jovan Maksimović“. Jedini je inostrani član moskovskog Žirija za Nacionalnu dramsku nagradu Udruženja dramskih umetnika Ruske Federacije. Njegovi prevodi drama izvodili su se i izvode se u skoro svim profesionalnim pozorištima Srbije.
Dobitnik Nagrade grada Beograda za književnost i prevodno stvaralaštvo za 2019. godinu.
Bonus video: 36.Gavelline večeri – Aplauz za predstavu Otac Ateljea 212
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare