Foto: Shutterstock, Profimedia, Beyonce.com

Bijonse, Kendrik Lamar i Arctic Monkeys definitivno predvode listu najboljih pesama u 2022. godini koju su odabrali muzički kritičari "Gardijana".

„Gardijan“ je odabrao 20 najboljih, a evo i zašto:

Steve Lacy „Bad Habit“

„Bad Habit“ bi mogla biti najneobevezujuća pesma koja je ikada bila na vrhu američke liste singlova. Od svog uvodnog stiha – krotkog, polušapatom izgovorenog „Voleo bih da znaš…“, Lacy predstavlja svu briljantnost svog drugog albuma „Gemini Rights“ – koktela indi-roka, popa i R&B koji se može uvrstiti u vrhunac trendova koji su se širili tokom poslednjih godina. „Bad Habit“ je najpopularnija (i verovatno najbolja) pesma koja je nastala iz novog talasa TikToka, a leti na krilima nasleđa Rijane, Frenka Oušena… Lacy je zaslužan naslednik velikih umetnika jer će nastaviti revoluciju žanra inspirišući čitave generacije stidljivih potencijalnih pop zvezda.

Beyoncé „Break My Soul“

Bijonse nekad posmatraju manje kao pop zvezdu, a više kao magnet za buđenje razmišljanja i rasprave. Tako je njen solo album posle šest godina izazvao gomilu teoretisanja. Jedno jedino spominjanje davanja otkaza, dovelo je do toga da pesma „Break my soul“ postane himna radnika. Bijonse odbacuje očekivanja u odnosu na prethodni album kako bi potvrdila svoj jedinstveni princip.

Yeah Yeah Yeahs „Spitting Off the Edge of the World“ ft Perfume Genius

Tokom 20 godina, pevačica Karen O borila se sa uzbudljivim ekstremima u „Yeah Yeah Yeahs“, prelazeći od zlobnog gađenja do saosećanja koji topi srce. U ovoj pljuje po kukavičkim političarima, koji su stavljali kapitalizam ispred svega, a preokret i intuitivni udar dolazi u drugom stihu: „Mama, šta si to uradila“. Ona peva usvajajući glas generacije koja mora da živi u neredu današnjeg sveta. „Spitting“ budi sva osećanja odjednom – veličanstveno je, ali i uništeno, besno, ali puno nade…

The Weeknd „Less Than Zero“

Na svom petom albumu najveći, briljantno poremećeni hedonista modernog popa – konačno pokušava da se pokaje i to uz konceptualni album o putovanju čudovišta u zagrobni život. Uranja u ranije nezamislive slike: pravi čajanku, sklanja se u porodični život, priznaje svoju besmrtnu ljubav i odanost. Zatim, na pretposlednjoj numeri, poslednjoj pravoj pesmi, fantazija se sruši. Pojavljuje se trepereća neonska reklama sa natpisom „Ljudi ne mogu da se promene“. Bolno izvinjenje koje sugeriše da je proteklih 45 minuta zadovoljstva i ljubaznosti bila finta.

„Pokušavam da to sakrijem, ali znam da me poznaješ / pokušavam da se borim protiv toga, ali bih radije bio slobodan“, peva The Weeknd, pretvarajući jednu od svojih najmračnijih pesama ikada u jednu od svojih najčistijih – i najrazornije okretanje pete.

Harry Styles „As It Was“

Na neki način, bila je ovo teška godina za biti Hari. Skandali, pljuvanje Krisa Pajna… Zauzimajući tanku liniju između A-ha „Take on Me“ i „Vampire“ The Weeknd, „As It was“ donosi bol u modricama, sofisticiranu klonulost sa zadnjeg sedišta skupog automobila. On može da otpeva nešto kao što je „U ovom svetu, to smo samo mi / Znaš da nije isto kao što je bilo“ i natera da osetiš da on to zaista misli: sama definicija dobrog glumca.

Arctic Monkeys „There’d Better Be a Mirrorball“

Aleks Tarner nosi niz vunenih džempera sa V-izrezom, daleko od mačokostima koji smo navikli u prethodnom šestom albumu „AM and Tranquility Base Hotel and Casino“. Ovo je osetljiva muška odeća koja vrat ostavlja ranjivim, tema koja se prenosi na glavni singl „The Car“. „Nemoj biti emocionalan“, peva Tarner, očigledno za sebe, a zatim priznaje da jednostavno ne može, a da to ne kaže „da je stara romantična budala“. Elegični singl „There’d Better Be a Mirrorball“ zadržava se na temi odlaska; ne znamo kakvom ali nagoveštava čistilište umrljano nikotinom. Kroz Tarnerov neobično romantizovan tekst osećate njegov napor da popravi konačnu sliku…

Beyoncé „Virgo’s Groove“

Ovaj singl je osovina na kojoj se okreće Bijonsina „Renesansa“. Stigao je skoro dve godine kasnije, ali je istog trenutka uništio konkurenciju – čak i da su spojili svoje značajne talente. Dua, Kajli i Džesi nisu mogle da se nadaju da će snimiti pesmu tako luksuznu, blistavu, neverovatno bogatu kao ovu. „Virgo’s Groove“ je savršen pastiš: njegove blistave površine i beskonačne brazde hvataju sva čuda i misteriju vrhunskih pesama. Imate osećaj da ste u superklubu sa plišanim kaučevima, podijumima za igru, ogledalima i velikim balkonima.

Međutim, ako se udubite, osetićete ono naelektrisano novo – iako Bijonse gura svoj vokal u nove zone „Virgo’s Groove“ pronalazi njenu promenu kadence i tona sa izuzetnom fluidnošću. Ostatak albuma zrači iz ove pesme koja je jezgro nove ere Bijonse.

Ethel Cain „American Teenager“

Ovo je najbolja pesma koji bi otpevala Tejlor Svift – srčani, neverovatno euforičan pop iz srca muzičara. Poput najboljih pesma Tejlor Svift, „American Teenager“ deluje kao deo Top 40 popa, ali sadrži ceo univerzum i otkriva mladalačke emocije koje je često nemoguće artikulisati. Kroz samo nekoliko stihova, Cain uspeva da uhvati svu isprepletenu bezobzirnost i nesigurnost u tinejdž dobu.

Two Shell „Home“

„Home“ je bio početna tačka za jednu od najvećih misterija elektronske muzike 2022: Ko su dođavola Two Shell? Misteriozni londonski duo, koji je dao samo jedan intervju i navodno je sklon da angažuje glumce da se pojave na njihovim svirkama i sviraju na unapred snimljenom DJ setu. Do početka leta činilo se da se „Home“ našao na vrhuncu svakog čudnog DJ seta i festivalske liste pesama između setova. I nije ni čudo: To je jedna od najboljih plesnih numera u godini, dok je nekako potpuno bestežinska – više podvig nemoguće fizike i opasne hemije nego sintisajzeri i bubnjevi.

Eliza Rose „BOTA“

Žene su oduvek bile ključne za britansku garažnu muziku, ali pojavljivanje Elize Rose i „Baddest of Them All“ je iznenađenje broj 1 koje kombinuje osećaj dobrog hausa iz 90-ih sa nijansom siravog evropskog senzibiliteta sa jednim od najnezaboravnijih refrena u godini.

Arctic Monkeys „Body Paint“

Lukava, napeta „Body Paint“ kao da je iz nekog izgubljenog mjuzikla Kasavetesa – narativ međusobne prevare u vezi, pretvara u nadrealističku igru mačke i miša. Aleks Tarner šunja po svom setu pokušavajući da otkrije istinu koju već zna, dok odbija da pokaže sopstvenu ruku: „I dalje nosim svoj kostim i nazivam ga alatom za pisanje“. Veliki instrumentalni rasplet pesme je spektakularan.

Kendrick Lamar „N95“

„N95“ je sav žilav – uvija se i klizi kao nijedna druga pesma Kendrika Lamara. Kao i kod većine numera, on izbegava moral za podmuklu, kristalnu realpolitiku; nazubljena, naelektrisana bas linija pesme, naglašena je Lamarovim povikom „kučko, ružna si!“ i vrti se u utrobi pesme, preteći da napukne njenu površinu kao tektonski događaj.

Mitski „Love Me More“

Niko ne želi da čuje muzičare kako se bune o teškoćama slave, ali kada bi više njih izvuklo taj problem uz uznemireni očaj koji Mitski donosi u „Love Me More“, stvari bi mogle biti drugačije. Da li krikovi publike hrane njenu dušu ili je ubijaju, pita se ona kroz hor koji je toliko deliričan i golicajući da se verovatno smatra činom mazohizma.

Rina Sawayama „This Hell“

Japansko-britanska kantautorka i manekenka ovim hitom je u fokus stavila dramu koja snažno nosi njen neujednačen drugi album.

Tiësto and Charli XCX „Hot in It“

Spoj Čarlijevog impresivnog tupog oružja – glasa i Tiestovih nemilosrdnih činela, pesma je iznenađujuće ljudska – od nagona da prebolite svog bivšeg, do Čarlijeve preteće seksualnosti.

Do 20 mesta su i Megan Thee Stallion sa pesmom „Plan B“, opet Kendrick Lamar ali sa „The Heart Part 5“, zatim Alan Braxe/DJ Falcon „Step By Step“ ft Panda Bear, kao i Confidence Man sa pesmom „Holiday“, a na poslednjem mestu je Flo i numera „Cardboard Box“.

Bonus video: Svetska muzička atrakcija „Thievery Corporation“ 

 

Komentari

Svi komentari (0)