Predsednica Upravnog odbora Filmskog centra Srbije Jelena Trivan izjavila je danas da nema cenzurisanih filmskih reditelja u Srbiji, da su optužbe glumca Tihomira Stanića na njen račun "bezočna laž" i da se protiv nje trenutno vodi "neprimerena i ogavna kampanja".
Trivan je rekla agenciji Tanjug da je lično targetirana, iako je UO FCS-a kolektivan organ, u kampanji u kojoj su „Marković i ta jedna grupa ljudi“ iznete, kako je rekla, „krajnje uvredljive reči“ na njen račun, između ostalog da je „moralna nakaza, čuvar murala Ratka Mladića“.
Ona je podsetila da je prošle godine bila napadana „da je protivpravno izabran film “Dara iz Jasenovca“ za kandidata za Oskara, zato što su imali svoje filmove“, dok se ove godine nisu bunili kada je po istoj proceduri izabran drugi film, jer „oni nisu imali svoje fimove“.
„Mogla bih da ih podsetim da lažu, da kažem da je sve to što govore jedna apsolutna neistina, i da je sramota na takav način da me targetiraju“, navela je Jelena Trivan.
Gostujući u emisiji „360 stepeni“ televizije N1 Stanić je naveo da ga je kao producenta Markovićevog filma Trivan zvala i pitala da li je odustao od tog projekta, kao i da je on to odbio, a da je nakon toga poništen konkurs FCS na kome su reditelji Marković, Želimir Žilnik i Srđan Dragojević dobili sredstva na predlog stručne komisije.
„Ono što je Stanić odgovorio nije neistina – to je bezočna laž“, naglasila je Trivan, koja je dodala da se sa Stanićem zna mnogo godina i da joj je glumac „dolazio na vrata kad mu je bila potrebna pomoć“.
„Tako da sam ja neko ko je njemu bio prijatelj i podrška, a ne neko neko ko bi mogao da njega pritiska i preti. A činjenica da se taj čovek, koji me privatno poznaje po dobrom, odlučio da slaže javno na televiziji govori da je reč o kampanji“, ocenila je Trivan.
Prema rečima Trivan, njen izbor za direktorku Telekoma Srpske je doveo do toga da biznismen Dragan Šolak „s pravom pomisli da će Telekom voditi kao Službeni glasnik“ i da će se boriti „da ima neverovatne rezulate“.
„I on je sada mene lično targetirao kao svoju konkurenciju i zlupotrebljava FCS“, rekla je Trivan.
Ona je poručila državnim organima da ukoliko im više odgovara da na čelu FCS-a bude neko „ko je po volji Šolaka… neka Vlada Srbije napravi novi UO i neka ga postavi“.
„Ja se neću povlačiti, jer znam da sam radila ispravno i časno za ovu zemlju. Ali s druge strane ako misli da je FCS radio dobro sve ove godine, neka stanu u njegovu zaštitu, u zaštitu filmadžija i sopstvenih institucija i na koncu neka stanu u zaštitu moje bezbednost“, pozvala je Trivan.
Osvrnivši se na optužbe Aleksandra Jovanovića Ćute, aktiviste pokreta Ekološki ustanak, da „ako nema novca“ za Markovića, Žilnika i Dragojevića „neće biti ni za njenu platu“, Trivan je rekla da radi „bez honorara u FCS-u već četiri godine“ i da je „potencijalna meta koju će sa svojim oklagijama i toljagama napasti na ulici“.
„Apsolutno zahtevam i tražim od Vlade Srbije da se oglasi i zaštiti FCS i mene lično, kao i nadležnio ministarstvo“, rekla je Trivan.
Govoreći o trenutnom stanju u srpskoj filmskoj industriji i FCS-u, Trivan je podsetila da u odnosu na 2016. godinu „FCS ima duplo veći buudžet, da se za razliku od deset filmova nekada sada snima 20, a ukupno 60 filmova godišnje, i da trenutno ne postoji nijedan reditelj ili filmski radnik koji nešto ne snima i radi“.
„Istina je da je ovo zlatno doba naše kinematografije. Istina je da je 2016. godine samo sedam posto gledalaca u bioskopima gledalo domaće filmove, a danas preko 40 posto, što govori o tome kakve smo filmove napravili i birali kao FCS“, ocenila je Trivan.
Prema njenim rečima, prvi put posle „Zone Zamfirove“ Srbija ima film sa milion gledalaca „Toma“, da je tokom mandata ovog UO FCS „napravljen film koji je bio najgledaniji tv format u poslednjih deset godina “Dara iz Jasenovca“ i da će sledeće godine dva srpska filma biti na Netfliksu, prvi put u istoriji, oba u produkciji FCS“.
„Da li u Srbiji ima cenzure i da li je sprovodi FCS? Ako je Srđan Dragojević, koga danas najviše možete čuti u medijima u poslednja tri meseca dobio dva filma da snima, a u poslednjih meseca dana je imao premijeru trećeg, da li mislite da u FCS-u ima cenzure? Sve su to projekti FCS-a“, rekla je Trivan.
Ona je podsetila da trenutno reditelj Srdan Golubović i njegova producentska kuća imaju šest filmova, Darko Bajić svoj projekat, a Ognjen Glavonjić „jedan od najvećih opozicionara, autora “Tereta“, takođe svoj novi film“.
„U ovom trenutku niko ko se zvanično oglašva u medijima i žali se na cenzuru u Srbiji nije, a da nije podržan od strane države i državnih fondova, uključujući i Markovića, koji je nedavno završio sa filmom i serijom “Delirium tremens“, takođe podržan od strane države“, rekla je Trivan.
Ona je naglasila da danas u Srbiji „ne postoji nijedan reditelj koji je izložen cenzuri“.
„Naprotiv većina reditelja koji se danas samoproklamuju za disidente nikada nisu bolje živeli u svojoj filmskoj karijeri. Imaju novca i podršku države više od svakog drugog građanina“, istakla je Trivan.
Ona je dodala da se „u beskrajnoj kampanji“ protiv nje našla i teza da „radi na tri radna mesta i prima tri plate“, a da je jedina istina da ju je Vlada Srbije zamolila da ostane na mestu direktorke izdavačke kuće Službeni glasnik „do kraja godine kako bi završila finansijski izveštaj i finansijski stabilno preduzeće u dobiti predala nasledniku“.
Trivan je rekla da je zamoljena da izvrši sve potrebne pripreme za referendum i za izbore, koje štampa Službeni glasnik, a „neko novi ko dolazi na to mesto ne bi imao vremna da se spremi za sve poslove pred njim“.
„To je jedina istina. U FCS-u ne primam nikakvu nadoknadu. Jedva čekam da se posvetim novom poslu na koji sam postavljena i da se sa zadovoljstvom borim i branim Srbiju i njene interese“, zaključila je Trivan.
Bonus video:
Bura na filmskoj sceni