tribina „Poetika Vuka Torbice“ koju je organizovalo užičko Narodno pozorište, Uzice Narodno potoriste
Alisa Stojanović, Tribina „Poetika Vuka Torbice“ u užičkom Narodnom pozorištu, Foto:Slavica Panić/Nova.rs

Radujem se Marulićevim danima u Splitu. Praizvedbom drame "64" hrvatske dramatičarke Tene Štivičić, Atelje 212 dobio je priliku da po izboru selektorke Kim Cuculić bude u takmičarskom programu na ovom uzbudljivom međunarodnom pozorišnom festivalu, rekla je za Nova.rs uoči puta Alisa Stojanović, rediteljka ove predstave.

Ovaj festival održava se u znak sećanja na Marka Marulića, Splićanina koga mnogi smatraju ocem hrvatske književnosti. Predstava „64“ je do sada učestovala na festivalima „Borini pozorišni dani“ u Vranju, „Bez prevoda“ u Užicu, kao i na 38. Susretima pozorišta/kazališta u Brčkom. A već početkom maja biće izvedena i na Festivalu malih scena u Rijeci.

– Ipak, Marulićevi dani su, pre svega, u slavu pisaca, hrvatske dramske reči, pa je zanimljivo što ćemo baš mi predstaviti Teninu poslednju dramu – dodala je Stonajović.

Tena Štivičić je veliko ime u svetskoj dramskoj književnosti, čiji su komadi igrani od Velike Britanije, Evrope do Japana, a beogradska pozorišna publika je ceni i voli. Dobitnica je i čuvene nagrade Suzan Blekburn.

Drama „64“ je priča o životnim pritiscima i izborima jednog bračnog para na pragu četrdesetih, očekivanjima od drugih i ličnim dilemama o ulogama u životu.

Hana Selimović beskompromisno, duhovito i uzbudljivo donosi komplikovani svet urbane žene. Miloš Timotijević autentično i istinito igra njenog partnera pod pritiscima savremenog društva. Jelena Đokić, Vladica Milosavljević, Branislav Zeremski, Vladislav Mihajlović, Ivan Jevtović i Denis Murić snažno i maštovito slikaju u isto vreme tragične i smešne načine razmišljanja likova Tenine drame. U scenografiji Darka Nedeljkovića, kostimu Jelisavete Tatić Čuturilo, na muziku Ivana Brkljačića, koreografiji Jelene Bulatović, predstava „64“ nastavlja svoj festivalski život.

Predstava 64
Miloš Timotijević i Hana Selimović Foto: Boško Đorđević

Ono čemu se rediteljka Alisa Stojanović posebno raduje, to je što će ovu predstavu osim gledalaca festivala videti i kolege iz drugih hrvatskih pozorišta:

– Posebno se radujem susretu sa domaćinima – HNK Split, koji su se nesebično solidarisali sa našim bojkotom žiriranja na festivalu u Brčkom. Tim više što je njihova predstava „Usidrene“ bila koprodukcija čak tri pozorišta (Gavella, Zagreb, HNK Zadar i HNK Split). I, naravno, radujem se susretu sa prijateljima iz Splita i sa Korčule koji su najavili dolazak na ovaj događaj.

Komad „64“ Ateljea 212 zatvara takmičarski deo 32. Marulićevih dana u četvrtak 27. aprila. Festival se završava 28. aprila dodelom nagrade Marul za najbolju predstavu i umetnička ostvarenja. Publika će po svom izboru proglasiti najbolju predstavu, a čitaoci lista „Slobodna Dalmacija“ će dodeliti nagradu za najboljeg glumca. Iste večeri van konkurencije će biti odigrana predstava „Hamlet – evidencija zločina jedne monarhije“ prema Koltesu i Šekspiru, u režiji Livije Pandur, u izvođenju Kazališta Marin Držić iz Dubrovnika.

Bonus video: Gorica Popović i Bane Zeremski o Ateljeu 212

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar