Vozio sam se ovih dana od Zvezdare do Zemun polja gradskim prevozom, pa sam na najmanje desetak stajališta video reklamu za “rum kasato”, da baš ne navodim ko je proizvođač tog kupovnog slatkiša, nalik na bajaderu, sa ukusom ruma i čokolade i sa čokoladnom glazurom.
A baš tih dana predsednik svega ovoga objavio je, a onda se po medijima i društvenim mrežama o tome naširoko raspredalo po već uobičajenom sistemu “jedni ga hvale, a drugi kažu e, moj brale, taj je kvaran k’o šupalj zub” da će, po njegovom predlogu, porodilje u Srbiji ubuduće za prvorođenče dobijati po 300.000 dinara. Nešto više od dve i po ‘iljade evra, ko više voli u odomaćenoj valuti.
U tim komentarima najčešće je pominjan zgubidan (taj izraz je sada baš u modi) kome je zapalo da brine o porodici i uopšte natalitetu, koji je nekoliko dana ranije za činjenicu da je u Srbiji 2020. živelo 600.000 ljudi manje nego na početku te decenije okrivio žene “koje neće da rađaju pre tridesete”. On se tako nadovezao na sopstveno lupanje iz avgusta ove godine, kad je na nekoj od prorežimskih televizija pričao kako smo “od jedne pozicije u kojoj je dete bilo centar sveta, došli, zahvaljujući tom civilizacijskom hodu, do toga da dete više nije ni blizu vrha životnih prioriteta”.
I još je dodao da “više nije san mladih da imaju četvoro dece, nego ‘imaću dve kuće, jahtu, putovaću po svetu’, sve u svemu prevladao je hedonizam”. Ne znam u kakvoj to paralelnoj stvarnosti živi naprednjačka kamarila (po Vujakliji, uža okolina jednog vladaoca koja vrši osetan i negativan, ali neodgovoran uticaj na upravljanje zemljom), da im se pričinjava da tridesetogodišnjaci u zemlji Srbiji na taj način razmišljaju o svojoj budućnosti, uključujući i zasnivanje porodice i stvaranje potomstva.
Biće da su ipak mnogo više u pravu oni, a posebno one, koji su ovih dana na najnoviju objavu predsednika svega ovoga ukazali na činjenice da ogromna većina ne može da živi od sopstvenih plata, da radi na određeno, ali zato veoma često i preko radnog vremena, da živi kod roditelja, da su nameti na dečju opremu, hranu i sve ostalo veći nego za svu ostalu robu široke potrošnje, da…
Da mnogima čist hedonizam i taj slatkiš sa početka ovog teksta. Koji se reklamira pod sloganom “Tek mi je 30!
****
BONUS VIDEO: Mentalno Razgibavanje: Parenje za 300 hiljada
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar