Foto: Q arhiva

Jedna od najpoznatijih predrasuda koja se pripisuje IT stručnjacima jeste da su štreberi, kompjuterski zanesenjaci koje ne zanima ništa osim stručne literature i kompjuterskih programa. Međutim, rezultati ankete koju je sprovela internacionalna kompanija Q u saradnji sa portalom Netokracija, razbili su ovaj mit i pokazali da se čak 90 odsto zaposlenih u IT industriji informiše redovno o aktuelnim društvenim temama. Odnosno, čak 60 odsto njih prati dešavanja u zemlji i svetu na dnevnom nivou, dok 30 odsto to čini jednom ili dva puta nedeljno.

Pročitajte još:

Kada je reč o domaćim medijima, ispostavilo se da se developeri najčešće informišu putem N1 i to 68.3 odsto, zatim Nove 33.5 odsto i Danas 29.3 odsto. Osim ovih medija, oni u manjoj meri prate Blic, Mondo, Politiku, Noizz i Telegraf. O tome da je mit razbijen govori u prilog i činjenica da 79.6 odsto zaposlenih u IT-u podjednako koristi društvene mreže kako bi se informisali u vezi sa temama o poslu i o dnevnim dešavanjima. Ipak, 12 odsto njih prati vesti isključivo u vezi sa poslom, dok preostalih osam odsto na društvenim mrežama prati one izvan IT-a.

Programeri i dnevne teme

Ako izuzmemo teme koje se ne tiču njihove profesije, zaposlene u IT-u najviše interesuju vesti iz sveta (63.5 odsto) i Srbije (59.3 odsto), informacije iz oblasti ekonomije (56.3 odsto), a potom društva, kulture, umetnosti (32.9 odsto) i sporta (31.1 odsto), dok svega sedam odsto njih prati hroniku. Programeri su otkrili da ih zanimaju i novosti iz oblasti muzike, gejminga, kinematografije, zdravlja, automobilizma i popularne nauke, ali u znatno manjoj meri.

Omiljeni IT portali

Ipak, činjenica je da su programeri i developeri u velikoj meri zainteresovani za oblast kojom se bave, a da bi ostali u toku sa novim trendovima i dešavanjima podjednako koriste domaće i strane IT portale. Kada je trebalo da odgovore koji domaći IT portal najčešće posećuju, dominantni odgovori bili su Netokracija (74.3 odsto) i StartIt (50.9 odsto), dok od stranih najviše prate TechCrunch (47.3 odsto), Wired (35.9 odsto) i Tech Insider (33.5 odsto). Dodatno, domaći i strani portali nisu jedini izvor informacija za programere kada je IT oblast u pitanju. Kako bi učili o novitetima u IT-u, developeri pretežno koriste stručnu literaturu i to 61.1 odsto, prate diskusije na društvenim mrežama (51.5 odsto), a 50.9 odsto njih pohađa online kurseve.

LinkedIn omiljena društvena mreža

Developeri ne samo da koriste LinkedIn kako bi se informisali o otvorenim radnim pozicijama u branši (čak 80 odsto), već je ova društvena mreža među njima omiljena kod 64 odsto ispitanika, a omiljenija je čak i od Facebook-a, YouTube-a, Instagrama i Twitter-a. Kada je reč o ostalim platformama za pronalaženje posla, drugo mesto zauzima domaća platforma Poslovi Infostud koji koristi nešto više od 32 odsto developera, dok treće mesto zauzima Hello World, platforma.

Foto: Q arhiva

Poslovi Infostuda, specijalizovana za IT stručnjake.

Anketa koju je sprovela kompanija Q u saradnji sa Netokracijom je još jedan od dokaza da stereotipi predstavljaju generalizaciju o određenoj grupi ljudi i da često nisu tačni. Programeri, developeri i IT stručnjaci, učestvovanjem u istraživanju, razbili su mit koji je važio za njih i pokazali su da imaju široka interesovanja.

O kompaniji Q

Na spisku klijenata internacionalne IT kompanije Q su The Times, Manpower, Novartis i mnogi drugi. Q se već nekoliko godina nalazi na listi 500 najbrže rastućih firmi u Evropi, Bliskom Istoku i Africi (Deloitte Fast 500 EMEA), a u poslednjih godinu dana jedan je od 20 najboljih svetskih kompanija u celom svetu (Clutch). Q je nedavno dobio i nagradu za najboljeg poslodavca u regionu.

BONUS VIDEO: Novinari, samim tim i javnost, teško dolaze do informacija od sudova i tužilaštva

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare