Koliko je na račune za struju uticao hakerski napad u kome je 34.000 stranica najrazličitijih dokumenata EPS-a dospelo u ruke hakera. Odgovornost za ovaj napad preuzela je ucenjivačka grupa "Qilin". Mesec dana bio je onesposobljen i portal za elektronsko plaćanje a građani su bili uplašeni za svoje lične podatke ali i za cifre koje će ih dočekati na računu. Dokle se stiglo u istrazi i da li će građani ispaštati za jutarnji program "Probudi se" govori Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti, Milana Marinovića, i to u susret Danu zaštite privatnosti podataka koji se obeležava u nedelju 28. januara.
Na pitanje koliko su u vezi uvećani računi sa hakerskim napadom na EPS Marinović kaže da svi građani koji su dobili enormne račune, a znaju da nisu imali toliku potrošnju, treba da reaguju i napišu prigovor.
Savetuje im da nabave dokaz da su nešto platili i čuvaju priznanice, koje će im možda danas-sutra trebati.
„Moguće je da su te dve stvari povezane, koliko znam još uvek se podiže i proverava sistem. Ne znam da li je hakerskim napadom pogođen onaj deo koji se tiče obračuna struje“. Građani su sa razlogom zabrinuti jer ne znamo sve činjenice i koje su baze napadnute“, smatra Marinović čija je Kancelarija pokrenula postupak povodom hakerskog napada. Inspektori Kancelarije, ovlašćena lica za vršenje nadzora zaštite podataka o ličnosti, u nekoliko navrata su išli u EPS ali, kako kaže, u tom trenutku ni oni nisu znali šta im je sve napadnuto i ugroženo.
Građanima savetuje da nabave dokaz da su nešto platili i da čuvaju priznanice, možda će im danas-sutra trebati.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Da li zbog hakera ili zbog izbora – Kako platiti račun za struju koji nije stigao i gde uložiti reklamaciju?