Nešto drugačije: BMW modeli koje su dizajnirali umetnici

Auto 09. nov. 202014:33 > 16:15
Podeli:
Foto: BMW

Svima će prva asocijacija verovatno biti oslikan automobil Endija Vorhola, njegov pop art model BMW M1, međutim, postoji čitava jedinstvena i raznovrsna zbirka umetničkih BMW automobila nastalih od 1975. godine, u saradnji sa čuvenim svetskim umetnicima.

Predstavljamo vam seriju od nekoliko BMW modela koji su tokom godina nastajali po jednostavnom principu: svetski poznati umetnici dobili su odrešene ruke pri dizajniranju BMW modela na osnovu sopstvenih ideja.

Saznajte još:

Koliko su umetnici bili različiti, toliko su se razlikovali i BMW modeli, koji su transformisani u umetnička dela širokim opsegom grafičkih i umetničkih tehnika: od čistih trkača do retkih sportskih automobila, te vozila serijske proizvodnje.

Rezultati su jednako raznovrsni. Ne postoje dva slična vozila, a svakom umetniku je prepušteno da izabere tehnologiju koja mu odgovara. Uživajte u pričama i unikatnim umetničkim delima sa znakom BMW-a.

BMW 3.0 CSL, 1975. /Aleksander Kalder 

Ko je mogao davne 1975. godine da pretpostavi da će trkački BMW automobil 3.0 CSL koji je dizajnirao američki vajar Aleksander Kalder biti uvod u ono što je sada legendarna umetnička serija? Odgovor je – niko, čak ni BMW. Erve Pulen se sam obratio proizvođaču automobila.

On je lično vozio br. 93 BMW 3.0 CSL u trci 24 sata Le Mana. Iako nije završio, reakcija na živopisni Kalder-mobil bila je fenomenalna.

BMW 320i Turbo, 1977. /Roj Lihtenštajn

Godinu dana kasnije, 1977, pojavio se treći umetnički BMW automobil, koji je ponovo dizajnirao jedan Amerikanac. Pop umetnik Roj Lihtenštajn je primenio „Ben Dej tufne“ karakteristične za njegovu umetnost, sa efektom zahvaljujući kojem se činilo da se pejzaž kreće na bokovima modela BMW 320i Turbo.

Foto: BMW

 

BMW 635 CSi, 1986. /Robert Raušenberg

Broj 6 u seriji umetničkih BMW automobila potiče od još jednog pionira popularne umetnosti, Roberta Raušenberga. Poput prethodnika, ovaj BMW 635 CSi, nikada nije učestvovao u trci. Osim toga, to je jedini umetnički BMW automobil koji je do danas učestvovao u saobraćaju – vozio ga je Raušenberg lično!

Foto: BMW

On je svoje delo automobilske umetnosti stvorio uz pomoć dela drugih umetnika, koja je obradio primenom fotografskih tehnika i onda to primenio na karoseriji BMW kupea upotrebivši folije.

BMW M3 Group A, 1989. /Majkl Džagamara Nelson

Umetnički BMW M3 iz serije E30 bio je kreacija Majkla Džagamare Nelsona, umetnika iz Australije.

Foto: BMW

Za sedam dana, umetnik je preobrazio Group A trkačku verziju crnog BMW M3 u umetničko delo koje je odraz kulture i percepcije pejzaža australijskih Aboridžina.

BMW 535i, 1990. /Matazo Kajama

Serijski BMW 535i je bio prvi automobil koji je dizajnirao jedan azijski umetnik. Japanac Matazo Kajama je BMW serije 5 ogrnuo u ruho vazdušne četkice.

Foto: BMW

Uz pomoć specijalnog procesa štampanja folije, dočarao je stilizovani pejzaž izvajan rekom na karoseriji.

BMW M6 GT3, 2017. /Cao Fei 

Ovaj umetnički BMW automobil proizvela je multimedijalna umetnica Cao Fei. U omažu karbonu, materijalu izbora za toliko mnogo trkačkih modela, kineska umetnica je odabrala strukturu ovog materijala kao boju pozadine za svoj projekt.

Foto: BMW

Potrebna vam je povezana aplikacija kako biste videli puni efekt umetničkog BMW automobila. Sa pojačanom realnošću, crni trkački automobil postaje fokus oluje boja koja besni iznad vozila. Na ovaj način, Cao spaja stvarni i digitalni svet.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar