SUV modeli i krosoveri su popularniji nego ikada pre, a veće dimenzije ovih automobila donose i veću masu, što se negativno odražava ne samo na potrošnju goriva, već i na značajno povećano habanje pneumatika.
Čini se da ništa ne može da zaustavi dominaciju SUV modela na tržištu. Prisutni su u svim klasama, a kupci ih jednostavno obožavaju. Dobar primer je Volkswagen, čiji najprodavaniji automobil u Evropi više nije Golf već T-Roc.
Ono što mnogim vlasnicima SUV-ova nije poznato, a nameće se jednostavnom logikom jeste i to da je održavanje tih vozila skuplje. Makar zbog jedne važne komponente, a to su pneumatici. Prema rezultatima istraživanja koje je objavio Euromaster, gume SUV modela troše se do 30% brže u poređenju sa kompaktnim modelima i malim gradskim automobilima, odnosno sličnim vozilima u tim klasama.
Ako konvencionalno vozilo poput hečbeka menja gume u proseku nakon 48 meseci, SUV modeli završavaju kod vulkanizera nakon 34 meseca. Pojačano trošenje pneumatika zapravo je lako objasniti jer SUV-ovi imaju veću masu. Primera radi, krosoveri su i do 100 kilograma teži od malih gradskih automobila, a kod većih SUV-ova razlika je još više izražena.
Kako piše Revija HAK, to je glavni razlog za veće trošenje guma, ali ima ih još, a tiču se razloga zbog kojih kupci biraju SUV modele. Sa njima se nekad može krenuti i u terensku vožnju što još više opterećuje vozilo, a samim tim i pneumatike.
Bonus video: Evo ko ne mora da kupuje prave zimske gume