Od momenta kada se Cupra odvojila od Seata, krenula je u dva pravca – kreiranje sopstvenih modela i dorada Seatovih automobila. Cupra Leon spada u drugu grupu, a mi smo rešili da proverimo da li ovaj hečbek zaista ima sportsku srž ili se samo radi o Seat Leonu sa promenjenom značkom.
Cupra je pre nekoliko godina postala zaseban entitet u odnosu na Seat, a iz godine u godinu raste prodaja ovog brenda, pa se očekuje da će uskoro i prestići roditeljsku kompaniju po broju prodatih primeraka. Ipak, iako se sada radi o dva različita brenda, saradnja je i dalje na visokom nivou, a dobar primer je i Cupra Leon, koja je zapravo hot hatch verzija Seat Leona.
Dizajn
Iz daljine od par stotina metara, teško da ćete primetiti razliku između ova dva modela, ali izbliza mogu da se primete detalji po kojima se Cupra razlikuje od Seata.
Pre svega, tu je drugačija značka u bakarnoj boji, kao i novi i agresivniji izgled branika i maske hladnjaka, a na testiranom primerku se izdvajaju i 18-inčne copper/black felne kao i nešto drugačiji krovni spojler.
Mat boja Petrol Blue je zaista spektakularna na pogled, ali tu se završavaju svi komplimenti. Svaka nečistoća se vrlo lako primeti, ali lepota mora i da košta, a u ovom slučaju, ta cena je par stotina dinara za pranje, nekoliko puta nedeljno.
Motor
Cupra definitivno izgleda dinamičnije od Seata, ali nismo očekivali da taj agresivni stav bude dokazan i na putu, s obzirom da je testirani primerak pokretao 1,5-litarski benzinac sa 150 KS i 250 Nm. Prilično skromne brojke za automobil koji pretenduje da bude sportski član porodice.
Činjenica je da je Cupra Leon dostupna i sa dosta snažnijim agregatima sa i do 300 KS, ali ovog puta, mi smo vozili verziju koja je najbliža prosečnom srpskom vozaču. Ovaj agregat uparen sa sedmostepenim DSG automatskim menjačem je zapravo bio pozitivno iznenađenje.
Prema zvaničnim specifikacijama, za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno 8,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 214 km/h. U stvarnosti, čini se da je Cupra Leon mnogo brža od onoga što piše na papiru.
Rad menjača i motora je tako podešen da uvek imate snage za naglo ubrzanje, a kada pritisnete pedalu gasa do kraja, čini se da ovaj automobil ima 200+ konja. Zaista odličan posao španskih (čitaj nemačkih) inženjera.
Vožnja
Cupra Leon na ovom polju definitivno pokazuje sportske karakteristike jednog hot hatch modela. Radi se o vrlo upravljivom i dinamičnom automobilu koji je vrlo stabilan u krivinama, vešanje jeste nešto tvrđe, ali ako želite komfor, onda je bolje da odaberete Audi A3 ili Volkswagen Golf koji su postavljeni na istu platformu, ali sa nešto većim fokusom ka udobnosti.
Neravnine i rupe su pravi neprijatelj Cupre Leon, jer kontrola stabilnosti ume da se zbuni, pa se čini da automobil na delić sekunde gubi kontrolu kada se velikom brzinom naleti na rupu. Ova situacija nam se često dešavala, ali ne zbog karakteristika Cupre, već zbog očajnog stanja ulica u Beogradu i okolini.
Sportski karakter Leona je teško obuzdati, jer će vas često navoditi na to da automobil vozite još brže, što može negativno da utiče na potrošnju. Ipak, ako vas adrenalin ne obuzme u potpunosti, moguće je ostvariti potrošnju od oko 7 litara na 100 km.
Unutrašnjost
Izgled unutrašnjosti ovog modela nije ništa novo, jer se bazira na Volkswagen Golfu osme generacije. Kontrolna tabla izgleda vrlo moderno, a kabinom dominira centralni ekran osetljiv na dodir dijagonale 12 inča, koji je zaista intuitivan i lak za korišćenje.
Ipak, treba napomenuti da se većinom funkcija automobila upravlja putem ovog ekrana, što ponekad ume da bude stresno, pogotovo tokom vožnje. Podešavanja temperature u kabini i jačine zvuka se odvija putem slajdera koji su osetljivi na dodir, što je opcija koja nam se nije previše dopala.
Instrument tabla donosi prikaz velikog broja informacija, a u zavisnosti od karaktera i želje vozača, centralnu poziciju može da zauzme obrtomer, navigacija ili informacije o potrošnji. Izbor je veliki, pa će svaki vlasnik ove Cupre naći idealan prikaz prema sopstvenim preferencijama.
Sportski volan je zaista prijatan na pogled i dodir, kao i sportska sedišta za vozača i suvozača. Ipak, mala primedba ide za podešavanje vozačke pozicije, jer sedište ipak ne može da se spusti dovoljno nisko koliko bi nama odgovaralo.
Kvalitet materijala i završna obrada su zaista na visokom, može se reći i premijum nivou. Na ovom polju se nije štedelo, a jeftinija tvrda plastika se može pronaći samo u donjim delovima kabine koji se retko dodiruju. Svi ostali materijali su izuzetno prijatni na pogled i dodir.
Pozadi ima dovoljno mesta za dva putnika prosečne visine, ali činjenica je da ne treba očekivati ogroman nivo komfora na zadnjoj klupi u jednom sportskom hečbeku.
Prtljažnik ima zapreminu od 380 litara, što je negde u proseku klase, dok se obaranjem sedišta dobija iskoristiv prostor zapremine 1.301 litra.
Sve u svemu, radi se o jednom vrlo kvalitetno izrađenom automobilu koji zadovoljava potrebe prosečne porodice, što je i nešto što se može očekivati od „rođaka“ Volkswagen Golfa.
Cena
Mi smo ovom prilikom testirali najjeftiniju verziju Cupre Leon, ali to ne znači da je reč o jeftinom automobilu. Testirani primerak ima cenu od 38.334 evra, dok je za verziju sa osnovnim paketom opreme i manuelnim menjačem potrebno izdvojiti 29.567 evra. Varijanta sa DSG menjačem kreće od 32.530 evra.
Zvuči kao mnogo, ali kada se pogleda šta Cupra pruža za ovaj novac, a šta konkurencija, čini se kao pristojan izbor, pa ne čudi sve veća popularnost novog španskog brenda širom Evrope.
Ipak, ako želite nešto slično, ali sa naglaskom na komforu, ovde možete pogledati naš test Audija A3 u plug-in hibridnom izdanju. Kada se uzme u obzir da taj Audi košta više od 50 hiljada evra, čini se da je Cupra Leon logična kupovina za svakog istinskog ljubitelja vožnje koji traži kompaktni hečbek.
Sviđa nam se:
– Odnos motora i menjača
– Sportski karakter
Ne sviđa nam se:
– Nedostatak fizičkih komandi
– Intruzivna kontrola stabilnosti
Bonus video: Vozili smo se u trkačkoj Cupri Leon Competition na stazi u Španiji
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare