Foto: Promo

Danas je VW objavio plan koji otkriva da će u narednom periodu značajno pojačati proizvodnju električnih automobila, ali je rečeno i da se obavezuju na razvoj nove generacije ključnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Volkswagen planira da udvostruči udeo potpuno električnih modela za Evropu do 2030. godine, a sve u pokušaju da ubrzaju prelazak na proizvodnju vozila na baterije.

Očekuje se da će potpuno električna vozila do 2030. godine činiti više od 70 odsto prodaje ovog brenda u Evropi, dok je prethodni cilj bio 35%, rečeno je danas tokom konferencije „Accelerate“ („ubrzati“), gde je predstavljena strategija Volkswagena za naredni period.

Foto: Promo

„Accelerate“ strategijom povećavamo brzinu na putu prema digitalnoj budućnosti“, rekao je Ralf Brandstaetter, jedan od čelnika VW-a.

Štaviše, VW se obavezao da svake godine lansira najmanje jedan novi model na struju. Ove godine to će biti 3 modela: ID.4 GTX (sa pogonom na sve točkove), zatim sportski kupe-SUV ID.5, kao i ID.6 – veliki SUV specijalno namenjen kineskom tržištu.

Foto: Promo

Serijska verzija ID Buzz biće spremna za 2022. godinu, a zatim i Aero B karavan. Osim toga, Ralf je najavio i mali električni model ID.1 koji će stići 2025. godine, dok se nova električna perjanica VW brenda očekuje 2026.

A motori SUS?

Međutim, pored svega, Brandstaetter je izjavio i da će motori SUS (sa unutrašnjim sagorevanjem) nastaviti da igraju važnu ulogu u ovoj kompaniji, kao i da će raditi na razvoju nove generacije ovih agregata za ključne modele, poput Golfa, Tiguana, T-Roca i Passata.

„Motori sa unutrašnjim sagorevanjem su nam potrebni još neko vreme, ali moraju da budu što efikasniji“, rekao je Ralf misleći na njihovu upotrebu kroz plug-in hibrdinu tehnologiju.

 

U SAD-u i Kini, VW planira da ima tržišni udeo od preko 50 odsto za potpuno električna vozila do 2030. godine, kako bi postali svetski lider u proizvodnji modela na struju.

„Od svih glavnih proizvođača, Volkswagen ima najbolje šanse za pobedu u ovoj trci. Iako su konkurenti još uvek usred električne transformacije, mi pravimo velike korake prema digitalnoj transformaciji. Sledećih godina promenićemo Volkswagen kao nikada pre“, rekao je Brandstaetter, dodajući kako će integracija podataka i softverskih funkcija u automobilima otvoriti nove izvore prihoda.

Nakon lansiranja kompaktnog hečbeka ID.3, u Evropu se ove godine uvodi i električni krosover ID.4, prvobitno namenjen SAD i Kini.

Nova perjanica Volkswagena stiže 2026.

Što se tiče projekta Trinity, odnosno nove limuzine od izuzetnog značaja za nemački brend, serijska proizvodnja počinje za pet godina. To će biti digitalizovani automobil sa vanserijski velikim dometom i brzinom punjenja baterije, a nudiće čak četvrti nivo autonomne vožnje.

Projekat Trinity, Foto: Promo

Za ulaganje u buduće trendove e-mobilnosti, elektrifikacije i digitalizacije do 2025. godine namenjeno je oko 16 milijardi evra.

Proizvođači automobila takođe se utrkuju u razvoju električnih vozila kako bi ispunili sve strože norme za emisiju CO2 u Evropi, a ove nedelje i Volvo se pridružio kompanijama JLR, Bentley i Ford koje su najavile da će od 2030. proizvoditi isključivo električne automobile.

Takođe, Stellantis (FCA i PSA), planira da do 2025. godine u Evropi ima potpuno električne ili hibridne verzije svih svojih modela.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare