Foto:Toyota

Toyota je predstavila naslednika zabavnog modela GT 86. Pred nama je novi, atraktivniji i snažniji GR 86, koji dolazi sa 2,4-litarskim boxer motorom od 232 KS. Niži i sa zaobljenim bokovima GR 86 izgleda mišićavije u odnosu na svoju prethodnu verziju, a Japanci su rešili da zadrže sve prave, da ne kažemo stare, vrednosti kojima treba da se odlikuje jedan sportski kupe.

Subaru je u novembru prošle godine predstavio svoju drugu generaciju BRZ-a, pa je realizacija tračeva o Toyotinom GR 86 bila očekivana, jer je poznata stvar da su dva kupea stvorena iz saradnje Subarua i Toyote.

I zaista, upravo sada, posle pet meseci, Toyota je predstavila treći automobil za GR znakom, koji se prodružuje GR verzijama Supre i vrućeg GR Yarisa.

Dva japanska modela imaju skoro identičan izgled, uprkos manjim razlikama, poput Toyotine tzv. „funkcionalne matrice“ na prednjoj rešetki vidljivoj i na GR Yarisu, kao i LED prednjim svetlima koja su drugačija u odnosu na BRZ, piše Jutarnji.

Foto:Toyota

Dugačak 4.265 mm, niži i zaobljenih bokova, GR 86 izgleda „mišićavije“ u odnosu na svoju prethodnu verziju, a ostale izmene spoljašnjosti idu u prilog aerodinamici, poput posebnih otvora za vazduh i usmerivača na bočnim pragovima koji poboljšavaju upravljivost i stabilnost automobila.

Foto:Toyota

Reč „funkcionalan“ savršeno opisuje enterijer nove Toyote. Unutrašnjost je optimizovana maksimalnim fokusom na vozača. Infotejment sistem, koji prilikom vožnje prikazuje animaciju rada klipova u boxer motoru, pozicioniran je tako da smanjuje potrebu za skretanjem pogleda s puta.

Namerno ostavljeni fizički tasteri, prekidači i brojčanici pružaju sve čari stare škole, a uz to nude i osećaj osveženja u vremenu kada enterijeri sa ekranima na dodir postaju norma.

Očekuje se da će GR 86 sa svega 1.270 kg biti najlakši kupe u klasi, a Toyota je uložila i dodatne napore kako bi se automobil na putu ponašao još bolje od svog prethodnika – već poznatim po svojoj voznoj dinamici.

To je postignuto upotrebom laganih materijala, poput aluminijuma na blatobranima i krovu, dok je čvrstina torzije povećana za čak 50 odsto u odnosu na prethodni model.

Ispod haube ostaće 2,4-litarski boxer motor iz BRZ-a, ali sa više „konja“ nego pre. Snaga od 232 KS (173 kW) i 250 Nm obrtnog momenta omogućava da GR 86 do „stotke“ stigne za 6,3 sekunde, što je za 1,1 sekundu bolje od odlazećeg modela.

Foto:Toyota

Automobil i dalje koristi pogon na zadnjim točkovima, na koje se snaga prenosi putem automatskog 6-stepenog menjača, ali za one koji žele da „šaltaju“ sami biće dostupna i verzija sa manuelnim menjačem.

Poboljšan je odziv motora kako bi se osigurao bolji prelaz s niskih na visoke obrtaje u minuti. Modeli opremljeni s automatskim menjačem uključivaće Subaruovu EyeSight Driver Assist tehnologiju sa raznim opcijama koje pomažu u izbegavanju nesreća, kao i pomoć u hitnom slučaju spašavanja u slučaju da se dogodi nesreća.

Foto:Toyota

Uprkos kašnjenju, novi GR 86 u prodaji bi se trebalo da se pojavi u Japanu ove jeseni, zajedno sa svojim bratom blizancem Subaruom.

Za razliku od njega, GR 86 biće dostupan i na evropskom tržištu, ali više detalja biće poznato kasnije tokom godine, kada ćemo saznati i cenu.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar