U martu je VW Golf prestigao Peugeot 208, koji je tokom februara bio najprodavaniji model u Evropi. Tokom prošlog meseca Tesla se našla u top 10 najtraženijih modela.
Januar i februar su bili prilično loši kada govorimo o prodaji novih automobila, jer se automobilska industrija i dalje bori sa uticajem pandemije.
Prema JatoDynamcis izveštaju, u martu je broj novoregistrovanih vozila u Evropi porastao za 63% u odnosu na isti mesec 2020, kada je, doduše, sve bilo zatvoreno. Zato je, uprkos ovom rastu, potražnja i dalje daleko od one koja je bila u periodu pre pandemije, pa je sa 1.374.313 prodatih automobila, EU u stvari zabeležila drugi najgori rezultat od marta 2013, prenosi Autocar.
Iz JatoDynamics-a kažu da uprkos znacima oporavka, industrija se suočava sa nekoliko izazova, uključujući ekonomski sunovrat, zatvaranja i smanjeno poverenje kupaca.
Električni automobili i SUV modeli i dalje beleže najveći rast na tržištu, pa su oni na struju imali 16% tržišnog udela u martu, dok je u prošle godine u to vreme udeo bio svega 9,7%.
Tržište se razmrdalo i velikom potražnjom za kompaktnim putničkim vozilima, gde su briljirali Peugoet 208, Tesla Model 3 i VW Golf, koji se vratio na prvo mesto i opet je najprodavaniji evropski automobil.
Lista 10 najprodavanijih automobila u Evropi tokom marta 2021. gde su navedne ukupne prodajne brojke, kao i rast u odnosu na isti period prošle godine.
1. Volkswagen Golf : 26.265 +12%
Posle pada u februaru, mart je bio odličan za Golf. U poređenju sa prošlom godinom, potražnja za nemačkim bestselerom je porasla za 12%, ali je u poređenju sa 2019. u padu za 43%.
Nove verzije, poput GTI Clubsport, kao i R varijante, dodatno će pomoći modelu da ojača svoju poziciju u mesecima koji dolaze.
2. Peugeot 208: 25.429 +169%
Poslednja generacija 208-ice je počela da se prodaje u Evropi tokom leta 2019. I zahvaljujući popularnoj ceni i dobro prihvaćenom dizajnu nalazi se na odličnoj poziciji sa preko 25.000 prodatih u martu.
U februaru je Peugeot bio u samom vrhu, prodavši čak 2.190 primeraka 208-ice više nego što je VW prodao Golfova.
3. Opel Corsa: 24.540 +106%
Potpuno nova generacija i smeliji dizajn doprineli su popularnosti Corse koja je prikazana 2019. godine. I tokom testiranja ovaj model se pokazao odličnim, a deli platformu sa Peugeotom 208.
U Evropi je u registrovano 24.540 novih Corsi, što je značajno veći broj od onog iz marta prošle godine.
4. Tesla Model 3: 23.755 +55%
Teslin Model 3 se vratio na top 10 listu u martu. Potražnja za perjanicom američkog brenda u Evropi je i dalje velika, pa je registrovano 23.755 primeraka tokom marta, što je za 55% više nego lane.
Nije sigurno da li će Tesla zadržati dobru poziciju tokom narednih meseci usled problema koje ima sa isporukom.
5. Toyota Yaris: 23.033 +91%
Automobil godine u Evropi je na petom mestu, sa ukupno prodatih 23.003 primerka u martu, što je rast od 91% u poređenju sa istim meseom prošle godine.
Očekuje se da u narednim mesecima zabeleži još bolje rezultate.
6. Volkswagen T-Roc: 21.772 +96%
Volkswagenov karakteristični miks dobre ergonomije i praktičnosti upakovane u krosover paket, ne mogu biti greška u Evropi. Sa 21.772 prodatih VW T-Roc je ujedno i drugi najprodavaniji krosover/SUV.
7. Citroen C3: 21.426 +223%
Citroen C3 je prošle godine osvežen blagim redizajnom, što je definitivno imalo pozitivan uticaj i na potražnju, koja je veća za neverovatnih 223% u poređenju sa prošlom godinom.
8. Renault Clio: 21.219 +59%
Ostvarivši 59% više prodaje u odnosu na isti period lane, Clio i dalje ostaje jedan od vodećih u svojoj klasi. Renault je sredinom 2020. godine uveo i hibridnu verziju, što je imalo pozitivan uticaj na prodaju takođe.
9. Peugeot 2008: 20.960 +271%
Najprodavaniji krosover prošlog meseca, sada se našao na 9. mestu u ukupnom plasmanu, što je odličan rezultat.
Peugeot 2008 se od samog pojavljivanja dopao kupcima, dobro se kotirao, a ovog meseca je zabeležio rast od 271% u odnosu na prošlu godinu, kada je, treba istaći, sve bilo zatvoreno.
10. Fiat 500 20.832 +159%
Mali gradski model iz Italije se našao u top 10 listi sa preko 20.000 prodatih jedinica u martu, što je rast od preko 150% u poređenju sa martom 2020. Ali, kada se pogleda 2019. godina, tu onda vidimo pad od 14%.
Ipak, sa novim hibridnim i električnim verzijama, sigurno je da će “fića” u narednom periodu biti još traženiji model.
Tabela sa detaljnim plasmanom i rezultatima prodaje (ukupno, plug-in hibridi i električni modeli):
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare