Foto:Volkswagen

VW Golf GTI puni 45. godina. U to ime iz Folksvagena stiže novo izdanje legendarnog sportskog hečbeka – GTI Clubsport 45. Agresivnijeg je dizajna, razvija 300 KS, koristi sjajna rešenja za što bolji učinak na stazi, a početna cena je 47.790 evra.

Pre 45 godina Folksvagen je na tržište lansirao prvi sportski Golf – kultni GTI. Tada niko iz nemačke kompanije nije očekivao da će GTI biti jedan od najtraženijih sportskih hečbeka na svetu.

Foto:Miloš Nikodijević

Tačnije, od prvobitno planiranih 5.000 primeraka do sada je proizvedeno preko 2,3 miliona. Danas, VW slavi 45. rođendan ove legende, a važan jubilej obeležava posebnom verzijom pod nazivom Golf GTI Clubsport 45.

Ovaj ekskluzivni model razvija 300 KS, prodaja počinje 1. marta – početna cena biće 47.790 evra, a evo šta se dobija za taj novac.

Foto:Volkswagen

Iako iz VW još nisu otkrili sve detalje o Clubsport 45, za sada je jasno da se ovaj model razlikuje od ostalih GTI verzija Golfa po prednjem braniku, koji je gotovo ceo otvoren i ima veće usisnike vazduha čak i od klasičnog Clubsporta.

Dolazi sa crnim krovom i crnim dvodelnim krovnim spojlerom, koji obezbeđuje bolji „downforce“, a tu je i sportski izduvni sistem. Zadnje staklo ima crni okvir kao omaž prvom Golfu GTI.

Foto:Volkswagen

„Race“ paket, koji je deo standardne opreme za Clubsport 45, obuhvata i 19-inčne Scottsdale felne u sjajno-crnoj nijansi sa crvenim okvirom.

Ovaj paket uključuje i deblokadu elektronskog ograničenja maksimalne brzine, ali iz još čekamo na tačne podatke o najvećoj brzini i ubrzanju. Svakako je pod haubom isti motor kao i kod „običnog“ GTI Clubsporta: dvolitarski turbo-benzinac od 300 KS, koji raspolaže sa 400 Nm obrtnog momenta, uparen sa sportskim 7-stepenim DSG menjačem.

Prvi Golf GTI Clubsport je prikazan 2016. godine, na 40. rođendan GTI modela, a razvijao je 265 KS, sa boost funkcijom i 290 KS. Iste godine pojavio se i GTI Clubsport S sa 310 KS.

Prošle godine prikazan je novi GTI Clubsport, koji kao standard uvodi sportski prenos i VDM sistem (vehicle dynamic manager), prvi put povezan sa elektromehaničkim diferencijalom na prednjoj osovini, što je preuzeo i novitet – Clubsport 45. Uz to, Clubsport raspolaže sa adaptivnom DCC šasijom, ali i preciznijim upravljanjem i poboljšanim kočnicama.

Osim navedenog, Clubsport 45 dolazi sa IQ.LED matriks farovima sa crvenim okvirom, poput ostalih GTI varijanti. U kabini su sportska sedišta sa GTI oznakom, kao i atraktivan sportski volan sa znakom „45“.

Foto:Volkswagen

Iako još nije zvanično saopšteno, ali i novalija bi trebalo da dobije i posebni režim vožnje „Nirgburgring“, koji po aktiviranju podešava sve parametre vozila isključivo za postizanje što boljeg vremena na legendarnoj trkačkoj stazi.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare