Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Iako je dimenzijama jedan od najmanjih SUV modela Mercedesa, GLB donosi praktičnost za celu porodicu. Verzija koju smo testirali sa oznakom 200d pruža zavidan komfor, pristojne performanse i umerenu potrošnju.

Mercedes GLB koji se proizvodi u Meksiku postavljen je na MFA2 platformu koji deli sa A-Klasom, ali koja je nešto produžena kako bi se obezbedilo veće međuosovinsko rastojanje.

Sa razmakom od 2.829 mm između dve osovine donosi mnogo više prostora u kabini od konkurencije, među kojima su Audi Q3, BMW X1, i Land Rover Discovery Sport.

Iako ima dužinu od 4.634 mm, što ga smešta između modela GLA i GLC, moderna platforma omogućila je inženjerima nemačke kompanije ugradnju trećeg reda sedišta, koji je dostupan kao opcija.

Treći red – samo za decu

Tehnički, odrasla osoba može da se smesti na sedište u trećem redu, ali je sam pristup komplikovan, i pored činjenice da se drugi red može pomerati i to za 14 cm. Sam oblik karoserije omogućava dovoljno prostora za glavu, čak i za odrasle osobe prosečne visine.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Međutim, sam položaj nogu je prilično neprirodan, a kada se uzme u obzir činjenica da i nema previše mesta za kolena, dolazimo do zaključka da je treći red dizajniran prevashodno za decu. Što se prtljažnika tiče, on je praktično neupotrebljiv kada je treći red sedišta u funkciji, ali kada se ona preklope dobija se 565 litara prostora.

Foto: Mercedes/Đorđe Bošković

G-Klasa u malom

Dizajnerski, Mercedes GLB je više okrenut prošlosti nego budućnosti, jer oblikom karoserije podseća na legendardnu G-Klasu.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Robusan oblik uz moderne elemente dizajnerskog rečnika nemačke kompanije ovaj model čine vrlo privlačnim. Za razliku od većine modernih SUV modela ne trudi se da izgleda sportski, već akcenat stavlja na praktičnost i upotrebljivost.

Domet od 1.000 km

Mada izgleda glomazno, Mercedes GLB 200d ima svega 1.600 kg, što ga u kombinaciji sa dizel agregatom čini prilično efikasnim što se potrošnje tiče.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Na otvorenom putu smo zabeležili brojku od oko 5 litara, a ako uzmemo u obzir činjenicu da je zapremina rezervoara 52 litra, u principu je moguće preći i 1.000 km bez dolivanja goriva. Osmostepeni menjač omogućava sličnu potrošnju i pri vožnji brzinom od 130 km/h, dok je u gradskim uslovima GLB trošio između 7 i 8 litara dizela.

Premijum kvalitet unutrašnjosti

Kao što se moglo i očekivati od Mercedesa, i GLB je dobio moderni MBUX multimedijalni sistem, uz dva ekrana dijagonale 10 inča. Kao što smo i navikli kod drugih modela nemačke kompanije, sa oba ekrana se upravlja vrlo jednostavno, a najlakši način je putem tipki osetljivih na dodir koji se nalaze na upravljaču.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Opcijama MBUX sistema može se upravljati i putem površine osetljive na dodir koja se nalazi između sedišta, glasom, ali i putem samog ekrana. Što se tiče završne obrade, ona je na vrhunskom nivou. Gornji deo kabine obložen je kvalitetnim materijalima, ali ispod centralne konzole ipak ima nešto tvrđe plastike. Sedišta su vrlo udobna, dobro drže telo u krivinama i duža putovanja uopšte ne zamaraju.

Harmonija motora i menjača

Testirani model sa oznakom GLB 200d pokretao je dvolitarski dizel agregat sa 150 KS i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta koji je dostupan već od 1.400 obrtaja u minuti.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

To znači da snage nikad ne manjka, a pritiskom na papučicu gasa, osmostepeni automatski menjač vrlo brzo pronađe brzinu koja vam je potrebna. Iz mesta do 100 km/h Mercedes GLB 200d ubrzava za oko 9 sekundi, dok je maksimalna brzina 204 km/h. Ipak, treba napomenuti da menjač prilikom nižih brzina ume da se zbuni prilikom promene stepena prenosa.

Komfor ispred dinamičnosti

Dizelski agregat kod testiranog modela prenosio je snagu na prednju osovinu, što će verovatno i biti izbor većine kupaca. Iako je Mercedes GLB robusnog izgleda, nije osmišljen da ima funkciju terenskog vozila, ali je pogon na sva četiri točka dostupan kao opcija.

Foto: Mercedes/Đorđe Bošković

Kao što i pravo porodično vozilo treba da bude, vrlo je udoban na putu, vešanje je nešto mekše pa prilikom dinamične vožnje krivinama dolazi do blagog naginjanja karoserije.

Koju verziju odabrati?

Za ljubitelje sportske vožnje dostupan je i GLB 35 AMG koji je tvrđe podešen, dok je testirani GLB 200d ipak više namenjen za siguran i udoban transport od tačke A do tačke B. Za one kojima 150 konjskih snaga nije dovoljno, tu je i snažnija verzija istog agregata sa 40 KS više.

Dostupan je i benzinac zapremine 1,3 litara koji dolazi sa 136 KS i 163 KS. Početna cena za Mercedes GLB iznosi 44.134 evra, dok je za testirani model sa nešto boljim paketom opreme potrebno izdvojiti 52.492 evra.

Sviđa nam se:

Udobna sedišta

Moderne tehnologije

Niska potrošnja

Ne sviđa nam se:

Tvrda plastika u delovima kabine

Nagle reakcije bezbednosnih sistema

Naginjanje karoserije u krivinama

Tehnički podaci: Mercedes GLB 200d

Motor: 4 cilindra, 2.0, dizel

Zapremina: 1.951 cm3

Ukupna snaga sistema: 150 KS pri 3.400-4.440 o/min

Obrtni moment: 320 Nm pri 1.400-2.600 o/min

Pogon: Na prednjoj osovini

Menjač: 8-stepeni G-DCT (dvostruko kvačilo)

Ubrzanje do 100 km/h: 9,3 s

Najveća brzina: 204 km/h

Dimenzije (d/š/v): 4.634 / 1.834 / 1.658 mm

Međ.rastojanje: 2.829 mm

Prečnik zaokreta: 11,7 m

Bonus video: Izgled unutrašnjosti novog Mercedesa SL

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram