Udeo Tesle na američkom tržištu pao je sa 81% na 69% u februaru ove godine, a skoro taj čitav udeo preuzeo je samo jedan automobil.
Tesla drži zaista veliki udeo na tržištu električnih automobila, ali kako je konkurencija sve veća, realno je očekivati da će Teslin udeo na globalnom tržištu početi da opada, prenosi zimo.dnenvik.hr. To svakako ne znači da će prodaja Maskovih električnih automobila početi da pada, štaviše, analitičari očekuju nastavak odličnih prodajnih brojki, ali kako će ukupan broj prodatih automobila biti sve veći, tako će se Teslin ukupan udeo smanjivati.
Upravo se to sada događa u SAD-u gde je početkom prošle godine udeo Tesle na tržištu električnih automobila iznosio više od 80 odsto. Maskova kompanija i dalje drži dominantnu poziciju na američkom tržištu, ali se taj udeo ipak smanjuje.
Prodaja Teslinih vozila raste, međutim, kako se sve više kupuju i električni automobili konkurentskih kompanija, tako udeo pada pa je prošlog meseca iznosio 69%.
U odnosu na isti period prošle godine, prodaja električnih vozila ovog februara je porasla za 34 odsto, dok je prodaja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem pala više od 5%.
Ono što je posebno zanimljivo za gubitak Teslinog udela na tržištu je da je sav taj udeo Maskove kompanije u februaru „uzeo“ samo jedan automobil. Reč je o Fordovom električnom automobilu Mach-E, o kom je naš portal već više puta pisao.
Prve isporuke ovog modela počele su krajem januara, dok je tokom februara, prema podacima iz Forda, prodato više od 3.700 primeraka u SAD.
Na CNN-u podsećaju da Tesla na mnogim evropskim tržištima više nije vodeći proizvođač električnih automobila, već je tu ulogu preuzeo nemački Volkswagen, koji na tržištu konkuriše sa modelima ID.3 i ID.4, a uskoro očekujemo i nove električne modele nemačke kompanije, o kojima više možete da saznate ovde, a sa kojima će VW dodatno pritisnuti Teslu.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: