Foto: Shutterstock

Rešite problem podrhtavanja volana pre nego što prouzrokuje dodatne probleme s vašim automobilom.

Iako neke vibracije tokom vožnje mogu biti normalne, ako vam se upravljač stalno trese, nešto nije u redu.

Mnogo je potencijalnih uzroka podrhtavanja upravljača. Ključ za dijagnostikovanje problema je određivanje kada dolazi do podrhtavanja – tokom vožnje malom, srednjom ili velikom brzinom, prilikom kočenja, skretanja ili ubrzavanja, ili kombinacija ovih radnji. Ako se iste vibracije pojave pod istim okolnostima ili se pogoršaju, vreme je da svoje vozilo predate profesionalcima.

1. Gume i točkovi: srednje do velike brzine vožnje – ovi delovi moraju da budu izbalansirani kako bi se sprečile vibracije. Balansiranje točkova je proces izednačavanja zajedničke težine sklopa gume i točka, omogućujući im da se glatko okreću velikom brzinom. Neuravnoteženost gume znači da je jedan njen deo teži od drugog.

zimske gume, auto gume, univerzalne gume, M+S
Foto: Shutterstock

To uzrokuje vibriranje gume i točka gore-dole ili s jedne na drugu stranu pri određenim brzinama. Ta vibracija se obično širi kroz upravljač, uzrokujući njegovo podrhtavanje. Neuobičajena istrošenost guma, oštećenje točka od udara, neravnomerno istrošene gume ili čak zakrpljena guma takođe mogu da uzrokuju neravnotežu. Balansiranje obično rešava ovaj problem.

2. Kočnice: bilo koja brzina – Iskrivljen ili oštećen disk kočnice ili čeljust može uzrokovati podrhtavanje upravljača. Iskrivljeni disk znači da se debljina na njegovoj površini razlikuje. Kada kočione pločice prelaze preko tanjeg dela rotora prilikom zaustavljanja, papučica kočnice će se pomerati gore-dole.

Diskovi se mogu obnoviti, ali ako su istrošeni iznad specifikacija proizvođača, treba ih zameniti. Najbolje je zameniti oba u isto vreme. Pazite i da kočione čeljusti nisu zaglavljene.

3. Oslanjanje: Vožnja pri malim do srednjim brzinama – Sistem oslanjanja koji nije dobar neće sam po sebi uzrokovati podrhtavanje volana,  ali će uzrokovati abnormalno trošenje guma, koje će zatim uzrokovati vibracije na upravljaču. Olabavljeni delovi oslanjanja, istrošeni ležaj glavčine točka ili zglob pogonske osovine (kinetički) mogu uzrokovati vibracije upravljača, obično pri maloj brzini. Te vibracije biće najizraženije pri skretanju ili pri parkiranju.

4. Ostali uzroci: bilo koja brzina – Sneg zaglavljen na zadnji strani točka, katran na putu ili plastična kesa obmotana oko pogonske osovine mogu uzrokovati vibracije upravljača. Bilo bi dobro da vaš serviser proveri gume, točkove, kočnice i oslanjanje tokom preporučenih intervala održavanja kako biste izbegli buduće, mnogo veće probleme.

Drhtanje upravljača najverovatnije je uzrokovano problemom koji će se samo pogoršati. Bez obzira da pregledate svoj automobil sami ili vozite mehaničaru, rešite problem podrhtavanja pre nego što nastane mnogo veći kvar, navodi Auto Klub.

Bonus video: Mogu li SUV Mercedesi kroz blato i čemu služi Toyota Yaris Cross