Foto: Promo

Moto kros, enduro motocikli i takmičenja zauzimaju posebno mesto u segmentu svih proizvođača. Zato se trude da izbace najbolje kako takmičarske, tako i modele prilagođene za svakodnevnu vožnju. Da bi ostavila još veći trag u enduro segmentu, Yamaha je za 2021. godinu predstavila potpuno novi enduro WR450F, na kojem su gotovo sve komponente pretrpele izmene.

Kao i u svim sferama motociklizma, tehnologija se prvo razvija na takmičarskim motociklima, pa zatim prelazi i na one prilagođene vožnji po putu. U slučaju modela WR450F, veliki deo tehnologije prenet je sa YZ450F motokros motocikla.

Yamaha nije unapredila samo jedan deo, već je ceo motocikl pretrpeo redizajn. Poboljšani su agregat, šasija, ogibljenje, kočnice, kao i još neke sitnice radi povećanja praktičnosti, piše BjBikers.com.

Potpuni redizajn agregata

Promene na agregatu učinile su ga kompaktnijim i lakšim, a rađen je po uzoru na YZ450F. Krupne izmene izvršene su na samoj glavi agregata koja je lakša i kompaktnija. Oblik usisnih kanala je revidiran, a promene su pretrpeli i uglovi pod kojim su ventili postavljeni. Usisni i izduvni ventili su postavljeni pod uglom 14,5 stepeni. Ranije su bili pod uglom od 21,5 stepeni, tako da je promena na 14,5 stepeni drastična.

Foto:promo Yamaha

Saznajte još:

Nova glava agregata sadrži više magnezijuma u sebi zahvaljujući čemu je težina smanjena za 310 grama. Bregaste osovine u glavi su sada postavljene bliže jedna drugoj, a takođe je manja razdaljina između bregastih osovina i radilice.

Kompaktniji agregat i bliže postavljanje rotirajućih masa doprineće boljoj centralizaciji mase. Unutar agregata su promene izvršene na klipovima. Dizajn klipova je drugačiji, kako bi uspeli da isprate povećanje kompresinog odnosa sa 12,8:1 na 13,0:1.

Promene u krutosti šasije

Kao što možete i da pretpostavite, šasija je takođe rađena po uzoru na onu koju koristi YZ450F. Tačnije, rađena je istom tehnologijom. Aluminijumska šasija sa gredama koristi istu tehnologiju livenja kao i YZ450F.

Yamaha WR450F za 2021. godinu ima tanje bočne grede i tanje cevi ispod šasije. Šrafovi pomoću kojih se agregat kači na šasiju imaju drugačiju krutost, kako bi se omogućio bolji povratni osećaj prilikom prelaska preko neravnina.

Osim navedenog, ovaj enduro motocikl dobio je unapređenu elektroniku, dve mape režima rada motora, kao i novi LED ekran, a više o tome saznajte na ovom linku.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar