Foto:Alessandro Altavilla Stellantis

Da bi se napravio električni automobil troškovi su za čak 50% veći nego za benzinca. To je istakao šef Stellantisa, drugog najvećeg proizvođača u Evropi. Zbog sve većih troškova koje nosi proizvodnja električnih vozila, izvršni direktor ove kompanije, Carlos Tavares obavio je konferencijski poziv sa investitorima. Kako se čini, imaju "lukav" plan kako da snize troškove, ali trenutna situacija u Evropi im možda neće ići na ruku.

Stellantis, koji je nastao pre nešto više od godinu dana spajanjem FCA i PSA Grupe, zabeležio je vrlo uspešnu 2021. godinu. Međutim, zbog sve većih troškova koje nosi proizvodnja električnih automobila, izvršni direktor ove kompanije Carlos Tavares obavio je konferencijski poziv sa investitorima.

Širom sveta, Stellantis sada prodaje 34 elektrifikovana vozila. Pre Stellantisa, grupa proizvođača u FCA Grupi je zaostajala za konkurencijom po pitanju EV modela. Pokojni Sergio Marchionne, koji je vodio FCA pre partnerstva sa PSA Grupom, neslavno je rekao ljudima da ne kupuju električni Fiat 500 zato što su sa svakim prodatim primerkom gubili novac. Sada, vodeći čovek Stellantisa ima veliki broj automobila za koje bi bio srećan da ih kupite, ali je trošak proizvodnje električnih automobila i dalje glavobolja.

„Gorila u sobi je elektrifikacija“, izjavio je Carlos Tavares tokom konferencijskog poziva. Prema Tavaresu, trošak proizvodnje električnog vozila je 40 do 50 procenata veći od tradicionalnog automobila sa motorom SUS. To je trošak koji ne može u potpunosti da bude pokriven od strane proizvođača koji se nada profitu, niti to mogu da nadoknade kupci kroz maloprodajnu cenu.

Carlos Tavares smatra da unutrašnji troškovi moraju biti manji, ali i da se moraju postići povoljniji dogovori sa dobavljačima koji drže oko 85 procenata lanca potrebnih delova.

Stellantis trenutno širom sveta prodaje 19 potpuno električnih automobila, ali i 15 plug-in hibrida koji na kraćim distancama mogu voziti isključivo na električnu energiju, a uz to imaju i motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Međutim, kao četvrti najveći proizvođač automobila na svetu, Stellantis sada ima veličinu i mogućnost da se više igra sa ekonomskim uslovima. Prema Tavaresu, oni su 30% efikasniji od većine konkurenata, što im omogućava da ostvare profit.

Kako piše Motor Trend, Stellantis zato trenutno vrši pritisak na svoje brendove da što pre objave godinu kada će postati potpuno električni. Prema novom strateškom planu „Dare Forward 2030“, svih 14 brendova unutar ove grupe će od 2026. lansirati samo potpuno električne automobile. Plan je da se do 2030. iz ponude izbace svi automobili koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.

Prvi Jeep na struju stiže već sledeće godine, dok će svaki novi automobil brendova Alfa Romeo, DS, Lancia i Maserati od 2025. biti potpuno električni.

Doduše, treba videti kako će se odvijati situacija zbog rata u Ukrajini i sankcija koje su od EU uvedene Rusiji, a Stellantis ima fabrike u toj zemlji, od koje mnogi prozivođači kupuju nikl neophodan za proizvodnju automobila na struju. Štaviše, BMW i VW su već morali da redukuju ali i da zaustave proizvodnju u svojim evropskim fabrikama.

Bonus video: Kako se na našem testu pokazala nova Opel Mokka

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar