Posle brojnih detalja na kašičicu koje nam je VW prikazivao do sada, najzad je otkriven ceo paket potpuno novog modela “ID.4”, koji je i prvi električni SUV nemačke kompanije. Sa cenom nižom od Teslinog rivala, VW opet stavlja do znanja koliko mu smeta američki proizvođač.
Najpopularniji segment u Evropi svakim danom dobija sve više noviteta na struju. Između ostalih tu su “kia e-niro”, “nissan ariya”, “škoda enyaq iV”, “ford mustang mach-e”, “tesla model Y”, “jaguar I-pace”, “audi e-tron Q4”, “hyundai kona”, i biće ih sve više. Čini se sa malim zakašnjenjem, ali ovoj ekipi se pridružuje i VW sa modelom “ID.4”.
Folksvagen od ovog modela očekuje mnogo, tačnije plan je da do 2025. godine godišnje prodaju 1,5 miliona električnih vozila, od čega „ID.4“ treba da čini trećinu.
Nastao na novoj MEB platformi za električna vozila u fabrici u Cvikauu, novi krosover dugačak je 4,58 m, dok je međuosovinsko rastojanje 2.766 mm, a poređenja radi, “ID.4” je za 102 mm duži od “VW tiguana” i nešto je širi.
Upotrebom novih tehnologija u kabini nudi prostor poput većih SUV modela, dok je prtljažnik izdašnih 543 – 1.575 litara zapremine.
Dizajnerski prati trend koji je prikazan na prvom Folksvagenovom modelu na struju “ID.3”, sa ponekim dodatnim elementima koji ga čine dinamičnijim. U tome mu posebno pomažu veliki točkovi od 21 inča.
“ID.4” je prilično aerodinamičan sa koeficijentom otpora vazduhu od svega 0,28 Cd. Standardno je opremljen LED svetlima, a opciono se nude i nova IQ.Light LED Matrix svetla koja su uparena sa 3D LED zadnjom svetlosnom grupom.
Unutra gotovo da nema fizičkih tastera, već je sve integrisano u dva velika ekrana i može se komandovati glasom. Ispred vozača opciono može biti i “head-up” displej proširene realnosti.
Što se tiče pogona, “ID.4” koristi bateriju od 77 kW koja mu omogućava domet od čak 520 km. Postavljena je ispod kabine a vreme punjenja preko DC punjača iznosi 30 minuta.
Električni motor je montiran ispod zadnje osovine i raspolaže sa 150 kW, odnosno 204 KS, a omogućava sprint do “stotke” za 8,5 sekundi, dok je najveća brzina 160 km/h. Nudiće se još i u verzijama sa 150 i 170 KS.
Zahvaljujući rastojanju od tla od čak 21 cm, kao i pogonu na zadnjoj osovini, “ID.4” je spreman čak i za blažu terensku vožnju.
Sa cenom od 40.000 evra za novi električni SUV, Folksvagen igra na sigurno, a kako se čini, bilo je vrlo važno da bude jeftiniji od Teslinog modela “X”.
“VW ID.4” počinje da se prodaje u Evropi kasnije ove godine, a nudiće se i u Kini, kao i u SAD.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: