Foto:BMW

Mnoge funkcije u novim automobilima su zaista korisne i pružaju veći nivo bezbednosti, udobnosti i povezanosti, ali ima i onih koje zaista nikom ne trebaju.

Automobilska tehnologija svakim danom napreduje, a porastom potražnje za automobilima proizvođači pokušavaju na sve načine da poboljšaju svoju ponudu značajnijim sadržajem. Primera radi, radio je zamenjen informacijsko-zabavnim sistemima, dok je pouzdana ručna parkirna kočnica postala taster, odnosno elektronska.

Treba reći i da su mnoge nove funkcije zaista korisne, poput adaptivnog tempomata, upozorenja na kretanje vozila u „mrtvom uglu“ i sistem kamera za parkiranje od 360 stepeni, jer su današnji automobili sve nepregledniji. Takođe, integracije Apple CarPlaya i Android Auta, kao i 4G LTE WiFi hotspot, omogućavaju vozačima da budu više povezani sa spoljnim svetom.

Međutim, neke od novih funkcija su manje korisne, ili čak beskorisne. Pred vama je spisak od pet takvih koje se mogu pronaći u modernom automobilu…

1. Kontrola gestikulacijama

Gestikulacija je odavno jedna od bitnih metoda ljudske komunikacije. Na taj način možete da prenesete  poentu, raspoloženje ili odgovor. Ako dobro razmislite, gestikulacija je način komunikacije kojom možemo prevazići jezičke barijere i sporazumeti se sa strancima. Ali, komuniciranje sa sistemima gestikulacijom?

Foto:Shutterstock/Mariaprovector

Ovde često dolazi do davanja nejasnih komandi i neretko treba nekoliko puta ponavljati pokret, dok je pritisak tastera ili prekidača sistemu sasvim jasan. Ova funkcija, izmišljena kako bi vam olakšala komunikaciju sa sistemom, često ima suprotan učinak – pokušaj podešavanja klima-uređaja rezultira tako da izgledate kao da terate muve oko glave.

2. Elektronska parkirna kočnica

Tradicionalna ručna kočnica korisna je prilikom parkiranja na strmim ili neravnim površnima, ima jednostavan zadatak i funkcioniše na binarnom principu – da, ne. Mnogi proizvođači zamenili su je elektronskom, nekima od njih se čak upravlja preko ekrana osetljivog na dodir. Kao jedan od razloga zašto je to tako, proizvođači navode oslobođen prostor između prednjih sedišta.

Foto: Shutterstock

Tu su i nedostaci; iako postoji od 2002. godine, nije savršena. Elektronska parkirana kočnica često zahteva dijagnostiku i servisiranje, a ako iz bilo kog razloga imate problema s njom, postoji mogućnost da se neće otpustiti.

3. Lažni završeci izduva

Čemu to? To je kompletna laž i jedan od najgorih trendova u dizajnu ikad. A imaju ih mnogi, od Mercedesa, Audija pa do modela jeftinijih marki.

Foto:Mercedes-Benz

Platiti automobil 50, 60.000 evra i imati lažni završetak auspuha totalna je budalaština. Nećemo više ni slovce trošiti na tu glupost…

4. Veštački zvuk motora

Postoje ljudi koji obožavaju prirodan zvuk motora, zvuk izgaranja goriva u cilindru, zvuk toka izduvnih gasova kroz cev, dok neki preferiraju tišinu koju pružaju električni automobili. I to je sasvim u redu. Međutim, propisi emisija su vremenom rezultirali motorima manjeg kapaciteta i manjeg broja cilindara.

Foto:Shutterstock

Tako je sve češći slučaj postala integracija veštačkog zvuka motora – neko monotono zujanje. Primera radi, Peugeot 308 GTI je odličan hot hatch, sve dok ga ne prebacite u sportski mod i čujete lažno zujanje iz zvučnika u kabini. Ima još puno takvih.

5. Autonomna vožnja

Vožnja automobila je privilegija, a ne obaveza. Automobil je proizvod stotina godina pokušaja i grešaka, podstaknut razmišljanjem o boljem „sutra“. Jednostavno nije pravedno prema ljudima koji su ga razvijali do danas, da nam zasmeta da ga vozimo.

Foto: Shutterstock

S druge strane, vožnja vozom ili tramvajem je dosadnija nego samostalno upravljanje ovim izumom u koje je toliko vremena utrošeno.

U jednom članku Top Geara savršeno je sročeno: „želite li da vas neko drugi odvede tamo gde ste pošli? Sedite u voz. Mi ostali ćemo voziti tamo gde želimo da stignemo“.

Auto Klub je naveo još pet po njima besmislenih funkcija gde su izabrali i: kontrolu ventilacije u okviru ekrana osetljivog na dodir, krovni otvor, automatsko zatvaranje vrata, prepoznavanje glasa i integraciju društevnih mreža u vozilo.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare