Foto: BMW

Proizvođači automobila kao da se takmiče ko će imati najveći ekran na kontrolnoj tabli, ali prvi čovek BMW-a Oliver Zipse smatra da je to greška i da ovaj trend neće još dugo poživeti.

„Ometenost vozača je glavni uzrok saobraćajnih nezgoda, a ne brza vožnja. Apsolutno sam uveren da će centralni ekrani koji zahtevaju da vozač skrene pogled sa puta uskoro biti istorija. Za 10 godina, doći će njihov kraj, zakonodavci će ih najverovatnije zabraniti“, izjavio je Oliver Zipse na CES sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu.

BMW planira da će se Zipseovo predviđanje ostvariti, pa su u skladu sa tim u Las Vegasu predstavili i Vision Dee koncept sa head-up displejom koji projektuje informacije na vetrobranskom staklu.

Foto: BMW

Aktuelna head-up displej tehologija projektuje malo polje prikaza. Proširivanje vidnog polja može da stvori sadržajniji doživljaj i pruži kritične informacije o vožnji u prirodnom vidnom polju vozača, omogućavajući mu da zadrži pogled na putu.

„Sa našom tehnologijom, svi u vozilu mogu da vide iste informacije, čak i putnici na zadnjoj klupi“, rekao je Domagoj Dukec, šef dizajna bavarske kompanije.

Nova head-up displej tehnologija će u serijskim vozilima debitovati 2025. godine, a prva dva vozila na novoj Neue Klasse platformi će biti sedan i krosover.

„Vozači ne gledaju put tokom vožnje, jer su ometeni pametnim telefonima i ekranima unutar vozila. Ako morate da pogledate dole kako biste upravljali funkcijama svog vozila, mi mislimo da je to velika greška“, dodao je Oliver Zipse.

Bonus video: Pogledajte reakcije naših ljudi na BMW iX

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar