Na spomen imena Porsche, većina će sa pravom odmah pomisliti na bokser motor i brojeve 356 i 911. Ipak, sedamdesete godine su za Porsche donele velike promene i moderno koncipirane automobile koji nisu uspeli da unesu pometnju u večnost 911, ali su danas sazreli kao cenjeni klasici. Između ulaznog modela 924 i u svakom pogledu naprednog 928, Porsche 944 je zlatna sredina i najbolje izbalansirani automobil sa Porscheove B strane. Pred vama je Nikolin 944 iz 1984. godine - punopravni izdanak slavne loze.
Još od prvih automobilskih koraka, Nikola je vezan za bokser motore – njegov prvi automobil bila je Buba, a zatim Citroën GS kog je vozio tokom školovanja. Posle, on se vratio na Bube, a kao svakom Bubašu, želja je uvek bila da u garaži ima i jednog Porschea:
„U nedostatku Porschea, počeo sam da skupljam sve što je vezano za Porsche, a pasuje na Bubu. Vremenom se to proširilo na neko zanimljivo interesovanje, gde ima neki deo i naravno gde ima neki Porsche. Čak sam i jednu od svojih Buba ukrasio Porscheovim sedištima, felnama i tako dalje…“ U potrazi za retkim delovima koje može da iskoristi na Bubi, Nikola je našao nešto mnogo više: ceo automobil koji sada ponosno čuva i vozi.
„Pričalo se duže vremena o autu koji stoji kod jednog čoveka već dugo u garaži, i da ga niko nije uspeo kupiti. Igrom slučaja dolazi drugar i kroz priču o starim autima i retkim felnama dolazimo na to da u blizini postoji Porsche sa baš jednim tako retkim Fusch felnama“ prisećao se Nikola dana kad je saznao za svoj budući auto, „više iz radoznalosti, a ne sluteci da ću postati vlasnik, idemo ja i drugar da pokušamo videti taj neobičan auto sa dobrim felnama koji stoji duže od dvanaest godina u garaži…
I stvarno je bilo tako, auto je stigao iz Nemačke pre petnaestak godina i više, trebalo je da služi kao reklama za servis koji su ljudi držali. Međutim, brat se vraća za Nemačku i Porsche ostaje u garaži, sve do trenutka kada mi dolazimo i kada je posle više godina ugledao svetlost dana.“
Počinje druženje Nikole i Porschea 944 sa 2,5 motorom od 163 KS. Šta je sve bilo potrebno da se uradi i kako detaljno izgleda ovaj klasik, pogledajte ovde.
Izvor: Autoslavia
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: