Foto:N1

Već godinama se priča o budućnosti fabrike automobila u Kragujevcu, a sa sve slabijom proizvodnjom i prodajom modela FIAT 500L, ova tema je sve aktuelnija. Prema najnovijim medijskim spekulacijama, u planu je da se u Kragujevcu od sledeće godine proizvodi nova FIAT Panda. Kontaktirali smo FCA Srbija i dobili njihovu reakciju na ovu vest.

U medijima je odjeknula nezvanična informacija da će se od sledeće godine kod nas proizvoditi nova Fiat Panda i to na električni pogon. Međutim, iako proizvodnja novog modela zvuči lepo, fabrika bi u tom slučaju pre svega morala da bude adaptirana za proizvodnju električnih automobila.

Treba znati da je, za razliku od modela FIAT 500L koji ima konvencionalni pogon, način na koji se prave električni automobili sasvim drugačiji jer su potrebne neke nove komponente, različit je i sam način proizvodnje, a brojni delovi koji se koriste za klasične automobile nisu potrebni.

Fabrika Fijat Kragujevac
Fabrika Fijat Kragujevac Foto:EPA/SRDJAN SUKI

Pretvaranje fabrike automobila u postrojenje koje proizvodi električne automobile je pre svega skupa investicija koja mora da opravda ovaj trošak. FIAT je deo Stellantis Grupe koja je već objavila plan elektrifikacije koji podrazumeva investiciju od 30 milijardi evra.

Povodom spekulacije da će se u Kragujevcu proizvoditi novi model, i to električni, kontaktirali smo FCA Srbija u pokušaju da saznamo da li je ovo istina.

„Stellantis radi odlučno da bi podržao energetsku tranziciju za sve svoje brendove i svoje industrijske pogone. Prema našoj globalnoj polisi, mi ne komentarišemo spekulacije vezane za proizvodnju i lokacije, i praksa je da mi komuniciramo u pravo vreme određene informacije. Mi ćemo zvanično izaći sa saopštenjem kada za to dođe vreme“ – tvrdi naš izvor iz FCA Srbija prenoseći zvanični stav kompanije.

Fabrika Fijat Kragujevac
Fabrika Fijat Kragujevac Foto:N1

Dakle, zvaničan stav kompanije je da ne komentariše spekulacije, ali strategija elektrifikacije Stellantisa obuhvata sva postrojenja, pa i ono u Kragujevcu. To znači da će fabrika morati da bude adaptirana za proizvodnju električnih automobila, a kada će se to desiti, ostaje da vidimo.

Ipak, treba imati u vidu da je za proizvodnju vozila sa baterijama potrebno manje radne snage nego kod konvencionalnih automobila. Šta će to značiti za radnike u Kragujevcu nije poznato, ali se nadamo da će nova FIAT Panda, ukoliko se bude proizvodila u Srbiji, doživeti veliki uspeh na tržištu i da neće biti potrebe za otpuštanjem radnika.

Što se nove Pande tiče, očekuje se da će biti bazirana na konceptu Centoventi iz 2019. godine. Tehnološki bi trebalo da bude slična modelima Peugeot e-208 i Opel Corsa-e, a više informacija o ovom modelu pročitajte ovde.

Bonus video: Da li ste videli trotinet, brzi BMW i4 i najmanju Toyotu?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare