Oglas
Zakon o bezbednosti u saobraćaju, prema Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima predviđa da od 01. novembra do 01. aprila, pneumatici na vozilima moraju na gazećem sloju imati šare duboke najmanje 4 mm, a obavezni su samo kada na kolovozu ima snega, leda ili poledice.
Svi vozači u Srbiji su u obavezi da od sutra u slučaju snega, leda ili poledice na kolovozu imaju sve četiri zimske gume. Kao i obično, gužve kod vulkanizera su najveće upravo u ovom periodu, jer su mnogi čekali poslednji čas da zamene pneumatike.
Ipak, ono što ide na ruku vozačima jeste toplo vreme, a snega i hladnog vremena još uvek nema na vidiku. To će mnogima pružiti šansu da nešto kasnije zamene svoje letnje gume zimskim, ali ukoliko se zakasni, već sa prvim snegom mnogi vozači bi mogli da budu ozbiljno kažnjeni.
Kazna za vozače koji nemaju zimske gume iznosi od 10.000 do 20.000 dinara, dok je kazna za preduzetnike od 50.000 do 200.000, a za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara. Naravno, ovo se odnosi samo kada su u periodu od novembra do aprila vremenski uslovi na putu loši, odnosno ako na kolovozu ima snega, leda ili poledice.
Pored zimskih guma, vozači su u obavezi da u prtljažniku imaju i odgovarajuće lance za sneg, odnosno druge uređaje za povećanje prianjanja, koje u slučaju potrebe postavljaju na najmanje dva pogonska točka, ako naiđu na deonicu gde je saobraćajnim znakom predviđena obavezna zimska oprema. Treba napomenuti da posedovanje lanaca nije obavezno u naseljenim mestima.
Ono što treba znati jeste da u slučaju saobraćajne nezgode koja je uzrokovana nedostatkom zimskih pneumatika, vozač i vlasnik takvog vozila dužan je da sam plati svu materijalnu i nematerijalnu štetu, koja neretko može da bude i više miliona dinara.
Mnogi vozači zbog niže cene biraju polovne zimske pneumatike, a ovde možete pročitati zašto to nije dobar izbor. Jedna od opcija za uštedu su univerzalne gume, a koje su prednosti i mane ovog tipa pneumatika, pogledajte ovde.
Bonus video: Kome ne trebaju zimske gume
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare