Nemački ADAC je napravio veliki test u kom su električnu Kiu EV6 opremili raznim tipovima krovnih nosača, ali na nju prikačili i razne tipove prikolica kako bi utvrdili koliko vuča smanjuje domet vozila na struju.
Opšte je poznata činjenica da automobil koji vuče prikolicu ili je opremljen krovnim nosačima troši više goriva. Zavisno od tipa nosača i tereta ili prikolice potrošnja može znatno da poraste, ponekad i više od 50%. Kod krovnih kofera i nosača to je uzrokovano lošijom aerodinamikom, a kod prikolica uz aerodinamiku veliku ulogu igra i njihova masa.
Ali, kako to sve utiče na električne automobile do sada nije bilo detaljno proučeno. Zato je nemački ADAC napravio veliki test u kom su model Kia EV6 opremili raznim tipovima krovnih nosača i tereta te na njega prikačili razne tipove prikolica.
Potrošnja energije s prikolicama testirana je pri brzinama od 100 km/h, a vrednosti potrošnje su upoređene s onima od istog modela automobila kad bez ikakve prikolice vozi prosečnih 120 km/h, što je tipična putna brzina za električni SUV na auto-putu, piše Auto Klub.
Klasična prazna prikolica bez ikakvog tereta nije neki veliki problem, jer se s njom potrošnja povećala za samo 1 odsto. Ali, ako vučete istu prikolicu s nadogradnjom, odnosno ceradom, stvari se već drastično menjaju. Potrošnja raste za 24 odsto. S velikom prikolicom za transport konja potrošnja se povećala za čak 83%, ali najgore je s klasičnom kamp kućicom koja će potrošnju povećati za čak 103%. To znači da će se domet automobila na struju više nego prepoloviti i da ćete bateriju morati da punite na svakih 150 do 200 kilometara.
Koliko krovni kofer povećava potrošnju goriva na konvencionalnom automobilu, pa čak i kad je prazan, saznajte ovde.
Bonus video: Vozili smo najaerodinamičniji auto na svetu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram