Vrlo važni modeli za Dačiju, ali i za srpsko tržište su napokon stigli. Sandero i Logan treće generacije potpuno su drugačiji nego pre. Slede najvažnije novosti, a ekipa Nova.rs portala će u narednim danima testirati novu Dačiju Sandero Stepway, pa vrlo uskoro očekujte i prve utiske iz vožnje.
Na današnjoj konferenciji za medije Dačija je predstavila novi Sandero Stepway i novi Logan za Srbiju.
Dva modela su od velike važnosti za rumunski brend, pogotovo Sandero koji je najprodavaniji model ovog proizvođača.
I Sandero Stepway i Logan treće generacije napravljeni su na Renoovoj CMF-B platformi koja je, osim čvrstine i lakšeg upravljanja, omogućila implementaciju savremenih tehnologija u gradske modele.
Dacia Sandero Stepway
U Srbiji će novi Sandero biti dostupan u verziji Stepway, budući da stiže iz fabrike u Rumuniji gde se obična verzija ovog gradskog modela B-segmenta ne proizvodi.
Odmah da istaknemo da je novi Sandero od prethodnika veći u gotovo svim pravcima, osim u visini. Dugačak je četiri metra, nudi za 15 mm širi trag točkova, kao i rastojanje od tla od 210 mm. Sa druge strane, nova generacija je nešto niža, što je doprinelo da bude i za 6,3% aerodinamičnija.
Kapacitet prljažnika novog Sandera sada iznosi 410 litara, što je odličan rezultat za klasu kojoj pripada, a pogotovo kada znamo da se mnogi kompaktni SUV modeli hvale ovom brojkom.
Ostao samo logo
Dizajnerski je novi Sandero potpuno drugačiji od prethodnika, štaviše jedino je znak prozivođača ostao isti. Robusniji je, donosi novi prednji deo, bilo da govorimo o branicima, maski hladnjaka, novim LED farovima u Y obliku, LED dnevnim svetlima, plastičnim zaštitama podvozja napred i pozadi. Čak je sada i zadnja svetlosna grupa u LED tehnologiji.
Na krovu se ističu nosači koji dolaze u okviru standardne opreme, dok se uz doplatu nude i novi modularni. Takođe, ova generacija Sandera biće prva koja će nuditi i panoramski krov.
Moderniji enterijer
Kabina je sasvim drugačija i donosi niz noviteta: od sedišta sa naslonima za glave preuzetim iz novog Renault Clio modela, preko novog multifunkcionalnog volana i veće instrument table, do redizajnirane centralne konzole sa novim kontrolerima klima-uređaja, u čijem vrhu je i novi multimedijalni uređaj osetljiv na dodir.
Dacia Logan i još veći prtljažnik
Treća generacija Dačijinog malog sedana Logan je sa 4,39 m od prethodnika duža za 37 mm, i nudi za 14 mm veće međuosovinsko rastojanje (2,64 m). To je dovelo do toga da u kabini ima više prostora za putnike, pa su oni koji sede pozadi dobili 42 mm više mesta za kolena.
Više prostora u kabini nije ugrozilo kapacitet prtljažnika, po kome je Logan i poznat, naprotiv. Novi Logan sada nudi 18 litara više nego pre, odnosno 528 litara i sada se može otvarati daljinski putem ključa.
Kao i Sandero Stepway tako je i Logan nešto niži od svog prethodnika, što je u slučaju sedana dovelo do poboljšanja aerodinamike za 9,8 odsto.
Dizajnerski je novi Logan mnogo napredniji i elegantniji nego pre. Napred i pozadi su nova LED svetla, takođe u Y obliku, što je i novi svetlosni potpis rumunskog brenda.
Novost je da se Logan MCV, odnosno karavan ne očekuje, već se sprema nešto novo, što ćemo saznati u narednih godinu dana.
Komfornija i savremenija kabina
Enterijer Logana je značajno izmenjen. Dobio je neke elemente, poput kontrole klima-uređaja, koji su nam poznati sa modela Duster, ali i drugih Renault modela. Takođe, mnogo je praktičniji nego pre, pa osim više mesta, tu je i više ostava za sitnice čija ukupna zapremina sada iznosi 21 litar, dok je dobio i novi naslon za ruke, kao i zgodne kukice za kačenje na suzovozačevom sedištu.
Volan se podešava po dubini i visini, takođe je multifunkcionalni i putem njega se može kontrolisati novi multimedijalni sistem.
Motori za Sandero Stepway i Logan
Novi Dačijini modeli nude se sa TCe turbo-benzinskim motorom od 90 KS, koji može biti uparen i sa CVT menjačem. Osim ovog agregata nudi se i verzija na TNG, odnosno ECO-G motor sa 100 KS. Ovaj motor nudi rezerovar za auto-gas od 40 litara, kao i onaj za benzin od 50 litara. Autonomija ove verzije iznosi čak 1.300 kilometara.
Jedina razlika u motorizaciji dva modela jeste atmosferski SCe od 65 KS koji je dostupan samo za Logan.
Za oba modela spremno je 7 boja i točkovi od 16 inča za Sandero Stepway, odnosno 15 i 16 inča za Logan.
Koliko će koštati
Sandero Stepway startuje sa cenom od 10.990 evra, a varijanta na auto-gas počinje od 11.690. Prodaja je već počela, a zavisno od načina finansiranja, garancija iznosi 3 ili 5 godina.
Početna cena za novi Logan iznosi 9.990 evra (SCe), dok je verzija na TNG 11.390 evra. Sa TCe motorom Logan startuje od 11.990 evra u Comfort paketu opreme. Početak prodaje kreće uskoro, a prvi primerci novog Logana se očekuju već od marta.
Kupci oba modela na poklon dobijaju 4 nove zimske gume.
Nove tehnologije i bezbednost
Nove Dačije već u osnovnom paketu su opremljene multimedijalnim sistemom Media Control, a koji omogućava lako povezivanje sa mobilnim telefonima i druge sadržaje.
Drugi nivo opreme, Media display nudi 8-inčni ekran takođe bogat sadržajem i opcijom povezivanja pametnih telefona, dok je MediaNav u najvišem paketu podrazumeva i navigaciju sa mapama Adrija regije, kao i držač za mobilni telefon.
Obe Dačije sada nude ključ-kartice, automatske brisače, automatska duga svetla, novo servo-upravljanje, kao i parkirnu kočnicu na dugme.
Od bezbenosnih sistema tu su sistem automatskog kočenja i pomoć pri kretanju na uzbrdici (osnovna oprema), upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, senzori napred i pozadi i kamera za vožnju unazad…
Ekipa Nova.rs portala će u narednim danima testirati novu Dačiju Sandero Stepway, pa vrlo uskoro očekujte i prve utiske iz vožnje.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare