Foto:tobias sageister/Audi

Mercedes-AMG A45 S konačno je dobio ozbiljnog rivala u segmentu premijum hot hatch modela. Novi Audi RS3 ima 21 KS manje od rivala iz Mercedesa, ali sa jednim cilindrom više proizvodi mnogo bolji zvuk od celokupne konkurencije koja koristi agregate sa 4 cilindra. Audi RS3 koji je predstavljen u hečbek i sedan varijanti pokreće dobro poznati TFSI agregat zapremine 2,5 litara koji je već devet godina zaredom proglašen za „Međunarodni motor godine“.

Novi Audi RS3 iz petocilindarskog agregata dobija 400 KS i 500 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi i maksimalnu brzinu koja u zavisnosti od paketa opreme iznosi od 250 do 290 km/h.

Maksimalna brzina za standardni RS 3 je elektronski ograničena na 250 km/h, ali kada se doplati za paket opreme Launch Edition ili Vorsprung, RS 3 može do 280 km/h. Uz paket RS Dynamic koji donosi i keramičke kočnice, maksimalna brzina iznosi 290 km/h. Maksimalni obrtni moment je dostupan od 2.250 do 5.600 obrtaja u minuti, a novi model ima 20 Nm više od prethodnika pa ubrzava brže pri nižim obrtajima. Maksimalna snaga motora je dostupna između 5.600 i 7.000 obrtaja, a nova kontrolna jedinica ubrzava komunikaciju između svih komponenti pogonskog sistema.

Foto:tobias sageister/Audi

Snaga petocilindarskog agregata se na put prenosi preko sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom, a redosled paljenja cilindara (1-2-4-5-3) daje ovom motoru unikatan zvuk koji doprinosi ukupnom vozačkom iskustvu. Ukoliko se zvuk motora koristi kao faktor poređenja sa konkurencijom, Audi RS 3 je u potpuno drugoj ligi.

Foto:tobias sageister/Audi

Naravno, Quattro pogon je deo standardne opreme, a novi RS 3 je prvi Audi koji standardno dolazi sa torque splitter sistemom raspodele obrtnog momenta. Ovaj sistem omogućava da se maksimalni obrtni moment prenese na točak koji ima najviše prijanjanja, što značajno smanjuje mogućnost podupravljanja. Nova tehnologija takođe omogućava nešto što smo već videli kod modela Mercedes-AMG A45 S, ali kod nedavno testiranog Cupra Formentor (pročitajte test ovde), a to je drift mod. Kod Audija, ovaj mod ima naziv „RS Torque Rear“ i omogućava prenos obrtnog momenta na samo jedan od zadnjih točkova.

Foto:sagmeister_potography/AUDI

Novi RS 3 je dobio i unapređeno oslanjanje sa potpuno novim amortizerima, a kao opcija je dostupno i adaptivno sa amortizerima koji se kontinuirano prilagođavaju uslovima na putu i modu vožnje.

Foto:tobias sageister/Audi

Dizajnerski, novi RS 3 izgleda dinamičnije od prethodnika, napred dominira prednja maska sa sjajnim crnim okvirom, a promenjen je i izgled LED svetala u odnosu na standardni A3.

Foto:tobias sageister/Audi

Dinamičan izgled zadnjeg dela ističe se crnim difuzorom na čijim ivicama se nalaze dva ovalna završetka izduvnih cevi. Tu je i spojler koji se kod sedana nalazi na poklopcu prtljažnika, a kod hečbeka na krovu automobila.

Foto:tobias sageister/Audi

Karbonski detalji i sedišta sa crvenim, crnim ili zelenim koncem naglašavaju sportski karakter unutar automobila, a standardno je dostupna Audi Virtual Cockpit digitalna instrument tabla od 12,3 inča kao i ekran multimedijalnog sistema dijagonale 10,1 inča sa MIB3 interfejsom.

Foto:tobias sageister/Audi

Audi RS 3 Sportback i RS 3 Sedan moguće je poručiti već sada, a prvi modeli će kupcima biti isporučeni tokom jeseni. Početna cena za RS 3 u hečbek izdanju iznosi 60 hiljada evra, dok je za sedan varijantu potrebno izdvojiti 62 hiljade evra.

Bonus video: Gužva na graničnom prelazu Gradina 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare