Foto: Shutterstock

Ko želi da koristi sve "čari" autonomne vožnje to će svakako morati da plati. Ali ne samo na početku pri kupovini automobila, već će plaćati svaki put kada bude koristio tu funkciju. To potvrđuje i VW Grupa koja će najverovatnije naplaćivati sedam evra po satu za tehnologiju autonomne vožnje 4. nivoa u automobilima.

Podsetimo da za sada, najveći deo novih automobila koji se prodaju u Evropi koristi drugi nivo autonomne vožnje, odnosno ova vozila mogu samostalno da ubrzavaju, upravljaju i koče. To se ogleda u skupu sistema asistencija, poput: aktivnog odražavanja vozila u saobraćajnoj traci, adaptivnog tempomata i automatskog kočenja u slučaju potrebe. Ali, nijedan od ovih sistema ne može da funkcioniše bez angažovanja vozača. Čak i kada se odabere pomoć pri vožnji u punom opsegu, ruke moraju biti na upravljaču.

Foto: Shutterstock

Treći nivo autonomne vožnje podrazumeva da vozilo preuzima punu kontrolu nad vozilom u vožnji kroz gradske gužve. U takvim uslovima automobil samostalno ubrzava, koči, pa i skreće, odnosno sposoban je da zaobilazi i pretiče. Nadzor okoline odrađuje putem brojnih senzora, ali i 3D karte. Ali, od vozača se zahteva da sedi na svom mestu i upravlja kad god je potrebno. Hodna je prva kompanija koja je dobila dozvolu da koristi ovaj nivo u svom modelu Legend. 

Foto: Shutterstock

Tehnologija autonomne vožnje 4. nivoa ne zahteva nadzor vozača kad se koristi i može da bude instalirana u vozila koja čak nemaju ni upravljačke komande, poput taksija bez vozača i slično.

Peti nivo je najnaprediji i znači da vozilo koristi veštačku inteligenciju i kreće se potpuno samostalno, izbegava prepreke, gužve, koristi podatke u realnom vremenu i komunicira sa drugim vozilima.

Foto:shutterstock_By Zapp2Photo

Vozač, odnosno putnik u tom slučaju, ne učestvuje ni u jednoj radnji. Pogledajte ovde kako se Tesla samostalno probija kroz saobraćaj. 

U intervjuu za Top Gear, Klaus Zellmer, šef prodaje i marketinga VW sugerisao je da bi u budućnosti moglo da se desi da proizvođači automobila u potpunosti opremaju vozila, a zatim vlasnicima naplaćuju aktivaciju i korišćenje određenih funkcija, piše Auto Klub.

Još zanimljivije je to što je Zellmer otkrio da bi kompanija mogla da naplaćuje ​​7 evra po satu za upotrebu tehnologije autonomne vožnje 4. nivoa. Rekao je da bi ovo bio „profitabilan poslovni primer“ i da bi za potrošače bio mnogo jeftiniji od vožnje vozom.

Foto: Shutterstock

Iako će se mnogi ljudi verovatno ljutiti zbog mogućnosti pretplate po satu, Zellmer je rekao da samo instaliranje tehnologije autonomne vožnje 4. nivoa košta mnogo, štaviše reč je o petocifrenom iznosu, što ga stavlja van dometa glavnih potrošača. Međutim, kada bi se vršila naplata za korišćenje tehnologije koja je već instalirana u vozilo i to samo kada je potrošač koristi, tako svi mogu teorijski da profitiraju. Zato je 7 evra po satu, po njima, poštena ponuda.

Poređenja radi, GM naplaćuje 25 dolara mesečno za Super Cruise posle tri godine. Ford nije objavio previše detalja o svojim dugoročnim planovima za BlueCruise, ali softver će koštati 600 dolara i uključivaće podršku mreže servisa u periodu od tri godine. Ako troškovi ostanu isti i posle početne tri godine, to bi značilo mesečno nešto više od 16 dolara.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar