Foto: Kia

Korejska kompanija je potvrdila da će električni SUV EV9 biti dostupan na evropskom tržištu već od sledeće godine. Serijska verzija još uvek nije predstavljena, ali je krajem prošle godine debitovao koncept koji prikazuje oblik i potencijalna dizajnerska rešenja novog električnog SUV-a.

SUV modeli čine skoro polovinu prodatih automobila u Evropi, a i Kia želi veći deo ovog kolača, pa za 2023. spremaju model EV9 koji bi trebalo da otme deo kupaca premijum brendova kao što je Range Rover.

Detalji o serijskoj verziji još uvek nisu poznati, ali koncept EV9 koristi istu platformu kao i aktuelna Kia EV6 koja omogućava maksimalnu dužinu od 4.930 mm i međuosovinsko rastojanje od 3.100 mm. Te dimenzije bi trebalo da ima i produkcijska verzija.

Kia EV9 će najverovatnije imati dva elektromotora koja će omogućavati pogon na sva četiri točka, ali postoji i mogućnost varijante sa jednim elektromotorom na zadnjoj osovini.

Foto: Kia

Platforma E-GMP omogućava brzo punjenje snagom do 350 kW, pa se bez obzira na veličinu baterije očekuje kratko vreme za dopunjavanje. Što se izgleda serijske verzije tiče, očekuje se da će dizajnerski skoro u potpunosti izgledati kao i koncept, ali bez nekih ekstravagantnih detalja. Kia EV9 će zadržati kutijasti oblik karoserije sa brojnim uglovima, zajedno sa digitalnim prednjim delom, koji ima podesiva LED svetla sakrivena unutar karoserije.

Foto: Kia

Nedostatak B stuba i zadnja vrata koja se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih su dizajnerska rešenja koja najverovatnije neće naći mesto kod serijske verzije.

Foto: Kia

Međutim, neke ideje implementirane prilikom dizajna unutrašnjosti, mogle bi da se nađu i kod produkcijskog modela. Pre svega radi se o minimalističkom izgledu kokpita i sedištima sa tankim naslonima za glavu.

Foto: Kia

Kia EV9 će biti prvi model ove kompanije koji će se nuditi sa Automode tehnologijom autonomne vožnje. Brojne funkcije automobila će biti dostupne plaćanjem pretplate putem interneta, a Kia smatra da će ovaj način olakšati kupcima eksploataciju i omogućiti im da određenu opremu koriste samo kada im je potrebna.

Bonus video: Treba li kažnjavati vozače koji previše koriste infotejment u vožnji?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar