Foto:Rimac Automobili

Novi veliki uspeh za hrvatsku kompaniju Rimac Automobili. Posle rekorda za ubrzanje Nevere od 8,582 sekunde za četvrtinu milje, koji je postavljen prošle godine, i čime je Nevera postala serijski automobil sa najboljim ubrzanjem na svetu, sada je postavljen novi rekord - maksimalna brzina.

Naime, Rimac Nevera je postigla najveću brzinu od neverovatnih 412 km/h, što je čini najbržim električnim serijskim automobilom na svetu.

Za postizanje ovog podviga ekipa iz kompanije tražila je posebnu stazu ovalnog oblika s dovoljno dugačkim pravcima na kojima Nevera može da postigne najveću brzinu. Takvih staza, na kojima može da se postigne brzina od 400 km/h nema mnogo, a odluka je na kraju pala na stazu Automotive Testing Papenburg u Nemačkoj, koja ima dva pravca od 4 km.

Nevera je postavljena u tzv. „top speed mod“, stvarajući aerodinamički profil koji uravnotežuje otpor i potisnu silu kako bi se osigurala stabilnost pri velikim brzinama, pri čemu je bila opremljena gumama Michelin Cup 2R koje su dozvoljene za put.

Automobilom je upravljao glavni test i razvojni vozač u Bugatti Rimcu, Miroslav Zrnčević, koji je, da bi postigao maksimalnu brzinu, morao da postgne savršen ulazak na pravac iz ovalnih delova staze. Izlazeći iz ovalnog dela staze iz nagiba, putujući oko 250 km/h, Miroslav je oslobodio punu snagu Nevere kako bi dostigao brzinu od 412 km/h, tačno onako kako je simulirano na početku projekta Nevere.

Pogledajte kako je to izgledalo:

Postignuta brzina je učinila Neveru najbržim serijskim električnim automobilom, a to je i najveća brzina ikada zabeležena na stazi Automotive Testing Papenburg. Brzina je izmerena pomoću Racelogic V-Boxa, visokopreciznog mernog uređaja baziranog na GPS-u, piše zimo.dnevnik.

Pogledajte snimak tihe, ali prebrze vožnje iz kabine:

Iz Rimca kažu da se Nevera isporučuje kupcima s ograničenom najvećom brzinom od 350 km/h, ali može postići najveću brzinu od 412 km/h na posebnim događajima za kupce uz podršku Rimac tima i u kontrolisanim uslovima.

Bonus video: Kako se testiraju gume za sportske automobile

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar