Zašto su agregati sa dva cilindra sve češći na motociklima?

Moto 07. feb. 202111:40 > 26. nov. 2021 12:34
Podeli:
Foto:KTM

Ranije su dvocilindrični agregati bili uglavnom karakteristični za Ducati, ali to je bio jedan ekstrem i svojeručni potpis fabrike. Danas se na tržištu nalazi sve više motocikala pogonjenih dvocilindričnim agregatima, ali zašto je to tako?

Odgovor na to pitanje leži u više faktora, počev od ekonomskih, pa do tehničkih. Proizvođači uvek traže način da proizvodnju učine što jednostavnijom i jeftinijom. Sa druge strane, moraju da osluškuju i zadovolje potrebe kupaca.

Uzalud će proizvođač izbaciti jeftin i pouzdan motocikl, ukoliko se ne ponudi i ono “nešto” što će privući kupca da poseduje upravo taj model. Kao i u svim sferama života, proizvođači moraju da traže kompromis, a u poslednje vreme ga pronalaze u dvocilindričnim agregatima.

Foto:BMW Motorrad

 

Jeftiniji su za proizvodnju od četvorocilindričnih

Oni koji duži niz godina unazad prate tržište motocikala, verovatno se sećaju modela srednje radne zapremine koje su pogonili četvorocilindrični agregati, poput Yamahe Fazer 700, GSX-R 750, Suzuki Bandita 600, Kawasaki Z750, itd. Niz bi mogao da se nastavi i na ostale proizvođače, ali mislim da ste shvatili poentu.

Ukoliko bismo pravili poređenje sa navedenim modelima, mogli bi da nabrojimo i njihove dvocilindrične zamene u vidu Yamahe MT07 i Yamahe Tracer 7. Bandit je polako nestao, a i dalje se proizvodi dvocilindrični SV650. Kawasaki Z750 u međuvremenu je “narastao” na Z900, a pojavio se dvocilindrični Z650 kako bi popunio rupu u kategoriji.

Jedan od bitnih (ako ne i najbitniji) razlog za sve češćim dvocilindričnim agregatima je finansijski faktor. Dvocilindrični agregati imaju skoro duplo manje komponenti od četvorocilindričnih, pa je samim tim i proizvodnja daleko jeftinija i jednostavnija.

Zamislite samo kolika je ušteda kada za proizvodnju 1.000 motocikala poručujete 2.000 klipova, klipnjača i ostalih komponenti, umesto 4.000 koliko bi iznosilo za četvorocilindrične agregate. Tu je i ušteda u materijalima (manji blokovi, manje livenja, itd.).

Dakle, proizvođači su tu videli svoju računicu, ali šta je sa performansama agregata? Odgovor saznajte na ovom linku.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram