Foto:Shutterstock/AlivePhoto

Sajma motocikala, Motopassion, nije bilo ni ove godine, ali to nas ne sprečava da vam predstavimo novitete za 2021. koje bismo najverovatnije videli pod kupolama Beogradskog sajma da se ova manifestacija odražala u martu. Na listi će se naći noviteti iz raznih kategorija koji su zanimljivi i koji su izazvali dosta pažnje.

Zahvaljujući ekipi sajta BjBikers.com, imamo priliku da prikažemo makar virtuelni sajam motocikala, koji otvaramo sa sportskim i touring novitetima. Neki od navedenih modela su već stigli na tržište Srbije.

BMW M1000RR

BMW je ove godine otišao korak dalje u proizvodnji svog sportskog motocikla. Konstruktori su rešili da, poput ostalih konkurenata, naprave posebnu verziju svog sportskog motocikla prema WSBK specifikaciji. Tako je rođen prvi motocikl M serije.

Agregat je snažniji u odnosu na prošlu godinu, sve komponente unutar njega su olakšane, a maksimalna snaga iznosi 212 KS pri pri 14.500 o/min. Iako je S1000RR korišćen kao baza, šasija se ipak malo razlikuje na M1000RR. Osim drugačijeg rasporeda težine, M1000RR poseduje mnoštvo karbonskih delova, ali i prve M kočnice. Elektronski paket je maksimalno napredan i nudi sva moguća pomagala, kao i režime vožnje prilagođene vožnji na stazi.

Ducati V4SP

Za ovu godinu, Ducati nam je pripremio ekstremnu verziju Panigale V4 modela. Novi Panigale nosi oznaku V4SP. Agregat je manje-više ostao isti. Međutim, ono po čemu je Panigale V4SP specifičan i razlog zbog kog se našao na ovoj listii jeste vrhunsko ogibljenje u vidu Öhlins NIX-30 prednje viljuške i Öhlins TTX36 zadnjeg amortizera.

Foto: Promo

Na spisku vrhunskih komponenti nalaze se i Brembo Stylema® R čeljusti i radijalno postavljena kočiona pumpa. Više o ovom motociklu pročitajte ovde.

Kawasaki ZX10R

Kawasaki je za 2021. godinu unapredio svoj šampionski ZX10RR. Promene nisu velike, već se više radi o unapređenjima. Agregat nije doživeo velike promene. Konkretno, dobio je nešto bolje hlađenje ulja i rashladne tečnosti.

Foto:Kawasaki

Šasija je blago redizajnirana i unapređena, kao i kočnice. Najveća vidljiva promena je na polju aerodinamike, što je uticalo i na dizajn motocikla.

Aprilia RS660

Prelazimo na sportske motocikle manje radne zapremine. Tu je ove godine pažnju privukla Aprilia sa novim i vrlo privlačnim RS660. Sa svojim rednim dvocilindarskim agregatom snage 100 KS pri 10.500 o/min i malom težinom od 183 kg sa svim tečnostima, Aprilia RS660 predstavlja čistokrvni trkački motocikl.

Foto:promo STUDIO POINTER 02/Aprilia

Podesiva KYB prednja viljuška, Brembo kočnice, napredna elektronika i atraktivan izgled čine RS660 privlačnim motociklom za sve vozače. Detalje saznajte ovde.

Suzuki Hayabusa

Još jedan motocikl koji vam predstavljamo je i nova Suzuki Hayabusa. Doduše, Hayabusa se na scenu zvanično vraća naredne godine, ali je ove godine zvanično predstavljena. Nema puno upečatljivih novina, a agregat je Euro5 i određene unutrašnje komponente su promenjene.

Najveće izmene su na polju elektronike i kočnica, kao i blage promene u dizajnu motocikla, a više o novoj Hayabusi pročitajte na ovom linku.

Touring motocikli

Na polju touring motocikala za ovu sezonu imamo puno zanimljivih noviteta od kojih se jedan posebno ističe, a to je Ducati Multistrada V4. Osim nje, predstavićemo vam i KTM 1290 Super Adventure, i Yamahu Tracer 9.

Ducati Multistrada V4

Šta reći o Ducati Multistradi V4 osim da se radi o putnom motociklu sa snagom od 170 KS, najmodernijom elektronikom, kao i pratećim komponentama. Novi V4 agregat ima i znatno veći interval provere ventila koji se radi na 60.000 km. Ducati se odrekao dezmodromskog otvaranja i zatvaranja ventila, zarad dužih servisnih intervala.

Foto: Ducati

Osim u klasičnoj V4 verziji, Multistrada dolazi i u V4S i V4S Sport verzijama sa bogatijim elektronskim paketom. Ovaj model već je stigao u Srbiju, o čemu možete da pročitate ovde.

KTM Super Adventure S

Osveženi KTM 1290 Super Adventure S predstavlja treću generaciju najjačeg touring motocikla iz KTM-a. Doduše, nije dobio mnogo toga novog. Agregat je samo pretrpeo uštedu u težini od 1 kg, ali je zato šasija u potpunosti redizajnirana. Drugačije kačenje agregata, ali i bolja zaštita od vetra omogućavaju veći komfor vozaču.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE
Foto: KTM/Promo

Novina je i fabrički ugrađen radar koji pomaže adaptivnom tempomatu. Više o KTM novitetima na ovom linku.

Yamaha Tracer 9

Iz Yamahe nam stiže novi Tracer 9. CP3 agregat ima veći prečnik klipova za 3 mm, što je dovelo do povećanja radne zapremine za 43 cm3, te radna zapremina sada iznosi 889 cm3 (ranije 847 cm3). Osim što ima veću zapreminu, težina agregata je takođe smanjena za 1,7 kg.

Foto: Promo

Saznajte još:

Odrađene su promene i na kačenju motora, što je uticalo i na promenu ponašanja motocikla pri vožnji kroz krivine. Od ove godine Tracer 9 poseduje i novu podesivu prednju viljušku i zadnji amortizer. Kočioni sistem sličan je onom koji poseduje sportska Yamaha R1, tako da za zaustavljanje nema potrebe za brigom.

Detaljnije o virtuelnom sajmu motocikala možete saznati na ovom linku.

Narednih dana, u drugom delu prikazaćemo vam zanimljive novitete iz naked segmenta, kao i skutere.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar