Foto: Suzuki

Suzuki Hayabusa 2022. ispisuje nove stranice i nastavlja tamo gde su prethodne generacije ovog modela stale. Doduše, ne važi više za najbrži serijski motocikl na svetu, ali je i dalje to ona prepoznatljiva Hayabusa.

I dobro je što je tako, jer je u današnje vreme hiper-futurističkih modela potreban jedan prepoznatljiv motocikl. Osim nekih manjih sitnica, dizajnerski i nema velikih izmena i nova Hayabusa ne odstupa puno od stare, što je negde i lepo za videti.

Foto: Suzuki

Ako ste očekivali da će nova Hayabusa doći sa presnažnim, mišićavim agregatom, moraćete još malo da sačekate. Bilo je glasina da će Hayabusu pokretati šestocilindrični agregat, pa da će čak imati i turbo, međutim oko te fame možemo samo da iznesemo poslovicu “tresla se gora, rodio se miš”.

Foto: Suzuki

Suzuki Hayabusa i dallje ima onaj “stari” četvorocilindrični agregat radne zapremine 1.340 cm3. Ipak, agregat je podmlađen i redizajniran, najviše radi zadovoljavanja Euro5 emisionog standarda, zbog kojeg je 2018. godine i prvobitno otišao u zaborav.

U Suzukiju tvrde da i pored toga što je snaga manja u odnosu na poslednju generaciju, nova Hayabusa je ipak daleko startnija i ima bolju krivu isporuke snage i veći obrtni moment na niskim i srednjim obrtajima.

Maksimalna brzina na satovima pokazuje 180 mph, a u kilometrima na čas ta brojka iznosi 280. Deklarisana brzina kaže da nova Hayabusa dostiže 299 km/h (186 mph) i do te brzine stiže brže nego ranije.

Foto: Suzuki

Usisnici za vazduh su drugačijeg dizajna kako bi se smanjio gubitak dotoka vazduha i kako bi se omogućio bolji protok, a samim tim i efikasnije sagorevanje. Stoga je i zapremina “air box-a” povećana je sa 10,3 na 11,5 litara.

Ključna stvar u zadovoljavanju emisionog standarda je izduvni sistem koji je sada lakši za 2 kg zahvaljujući novim prigušivačima.

Foto: Suzuki

Ovako izmenjen agregat sada isporučuje maksimalnu snagu od 188 KS pri 9.700 o/min.

Aluminijumska šasija sa duplim gredama i dalje krasi Hayabusu. Ranije se pokazalo da iako ne deluje tako, Hayabusa pruža solidnu upravljivost.

Zato je Suzuki rešio da ne dira mnogo oko šasije. Ekstrudirani aluminijumski delovi pružaju optimalnu krutost i težinu, pa je zato cela šasija identična, osim pod rama koji je lakši za 700 grama.

Foto: Suzuki

Pročitajte još:

Suzuki Hayabusa za 2022. godinu dolazi sa Brembo Stylema kočionim čeljustima i diskovima prečnika 320 mm napred. Tako da bi kočenje trebalo da bude snažnije u poređenju sa poslednjom generacijom Hayabusa modela.

Ergonomija motocikla je izmenjena i vozač se sada nalazi za 12 mm bliže upravljaču. U teoriji bi to trebalo da donese uspravniji položaj i nešto više opterećenja i povratnog osećaja sa prednjeg kraja motocikla.

Foto: Suzuki

Najveće unapređenje definitivno dolazi na polju elektronike, a više o tome saznajte ovde.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram