Ovaj homologacijski Peugeot 205 Rallye izrađen je, kao što mu deo imena i nagoveštava, da pobeđuje u grupi N na relijima. Ono što je zajedničko malom Peugeotu 205 Rallye iz 1987. godine s klasicima poput Ferrarija 250 GTO, Porsche Carrerom 2.7 RS, Camarom Z/28, BMW E30 M3 i Deltom Integrale je, osim što je kultni klasik, to što je reč o homologacijskom modelu.
Pravilo motosporta koje od proizvođača automobila traži da prodaju putničke verzije svojih trkačkih mašina dalo nam je neke od kultnih i najboljih sportskih automobila svih vremena.
Peugeot 205 Rallye izrađen je, kao što mu deo imena i nagoveštava, da pobeđuje u grupi N na relijima, piše Auto Klub.
Kako bi udovoljio vagi i takmičio se u kategoriji ispod 1.300 „kubika“, Peugeot je iz 205-ice izvadio sve što nije bilo potrebno.
Zbog toga ima čelične točkove, ručne prozore i ogledala i PSA TU motor od 1.294 cm3. Međutim, možda najviše od svega impresionira odnos snage i težine: 1.3-litarski atmosferski motor proizvodi 103 KS (76 kW) a ova 205-ica je teška samo 793 kilograma.
Bio je dostupan samo u beloj i žutoj boji, i svuda je bio logotip „Peugeot Talbot Sport“. Ispod kože, 205 Rallye je koristio mnogo elemenata 1,6-litarskog GTI-a. Recimo, imao je isto ogibljenje napred, uključujući ventilirajuće disk kočnice, dok je zadnja osovina takođe preuzeta od GTI-a.
Vredi istaći i dva sjajna sportska sedišta sa blistavim crvenim pojasevima, a uz to, iako mali, ovaj 205 je proizvodio vrlo glasnu ‘mehaničku‘ buku, koja verovatno nikom nije smetala. Divna vremena su to bila.
Međutim, za razliku od svih tih homologacijskih klasika, koji su gotovo uvek van finansijskog dometa prosečnog entuzijaste zbog kombinacije malobrojnih primeraka i ozbiljnih performansi, 205 Rallye je druga priča.
Činjenica da nismo uspeli da pronađemo ni jedan aktivan oglas dokazuje da je zaista reč o retkom primerku, ali sudeći prema prethodnim prodajnim cenama neaktivnih oglasa, 205 u Rallye specijalnom izdanju mogao je da se kupi od 6.000 evra pa naviše, zavisno od stanja.
Trenutno na najvećim nemačkim online oglasima postoji tek par 205-ica Rallye, ali sa snažnijim i težim motorima i drugim modifikacijama. Danas, ako uopšte pronađete jednog originalnog, sigurno je da bi mogao da košta više od pomenute cene.
Iako se na prvu loptu to možda čini mnogo za „komad starog francuskog lima„, zapravo je malo ako se u obzir uzmu dve činjenice: njegov status klasičnog homologacijskog modela i ozbiljne sposobnosti na putu.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: