Peugeot, Peugeot 205 rallye
Foto: FernandoV / Shutterstock.com

Ovaj homologacijski Peugeot 205 Rallye izrađen je, kao što mu deo imena i nagoveštava, da pobeđuje u grupi N na relijima. Ono što je zajedničko malom Peugeotu 205 Rallye iz 1987. godine s klasicima poput Ferrarija 250 GTO, Porsche Carrerom 2.7 RS, Camarom Z/28, BMW E30 M3 i Deltom Integrale je, osim što je kultni klasik, to što je reč o homologacijskom modelu.

Pročitajte još:

Pravilo motosporta koje od proizvođača automobila traži da prodaju putničke verzije svojih trkačkih mašina dalo nam je neke od kultnih i najboljih sportskih automobila svih vremena.

Peugeot 205 Rallye izrađen je, kao što mu deo imena i nagoveštava, da pobeđuje u grupi N na relijima, piše Auto Klub.

Kako bi udovoljio vagi i takmičio se u kategoriji ispod 1.300 „kubika“, Peugeot je iz 205-ice izvadio sve što nije bilo potrebno.

Peugeot, Peugeot 205 rallye
Foto: FernandoV / Shutterstock.com

Zbog toga ima čelične točkove, ručne prozore i ogledala i PSA TU motor od 1.294 cm3. Međutim, možda najviše od svega impresionira odnos snage i težine: 1.3-litarski atmosferski motor proizvodi 103 KS (76 kW) a ova 205-ica je teška samo 793 kilograma.

Peugeot, Peugeot 205 rallye
Foto: FernandoV / Shutterstock.com

Bio je dostupan samo u beloj i žutoj boji, i svuda je bio logotip „Peugeot Talbot Sport“. Ispod kože, 205 Rallye je koristio mnogo elemenata 1,6-litarskog GTI-a. Recimo, imao je isto ogibljenje napred, uključujući ventilirajuće disk kočnice, dok je zadnja osovina takođe preuzeta od GTI-a.

Vredi istaći i dva sjajna sportska sedišta sa blistavim crvenim pojasevima, a uz to, iako mali, ovaj 205 je proizvodio vrlo glasnu ‘mehaničku‘ buku, koja verovatno nikom nije smetala. Divna vremena su to bila.

Peugeot, Peugeot 205 rallye
Foto: FernandoV / Shutterstock.com

Međutim, za razliku od svih tih homologacijskih klasika, koji su gotovo uvek van finansijskog dometa prosečnog entuzijaste zbog kombinacije malobrojnih primeraka i ozbiljnih performansi, 205 Rallye je druga priča.

Peugeot, Peugeot 205 rallye
Foto: FernandoV / Shutterstock.com

Činjenica da nismo uspeli da pronađemo ni jedan aktivan oglas dokazuje da je zaista reč o retkom primerku, ali sudeći prema prethodnim prodajnim cenama neaktivnih oglasa, 205 u Rallye specijalnom izdanju mogao je da se kupi od 6.000 evra pa naviše, zavisno od stanja.

Trenutno na najvećim nemačkim online oglasima postoji tek par 205-ica Rallye, ali sa snažnijim i težim motorima i drugim modifikacijama. Danas, ako uopšte pronađete jednog originalnog, sigurno je da bi mogao da košta više od pomenute cene.

Peugeot, Peugeot 205 rallye
Foto: FernandoV / Shutterstock.com

Iako se na prvu loptu to možda čini mnogo za „komad starog francuskog lima„, zapravo je malo ako se u obzir uzmu dve činjenice: njegov status klasičnog homologacijskog modela i ozbiljne sposobnosti na putu.

Peugeot, Peugeot 205 rallye
Verzija za trke, Foto: Zapatastock / Shutterstock.com

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram