KTM je prošle godine izbacio 890 Duke R, koji je postao jedan od najpopularnijih naked motocikala u svojoj kategoriji. Zato je za 2021. godinu austrijski proizvođač pripremio i “obični” 890 Duke i poslao je 790 Duke u zaborav.
Već po samoj oznaci možete zaključiti da je došlo do povećanja radne zapremine i snage, dok je težina ostala ista. Dakle, 890 Duke biće jedan pravi opasni naked.
KTM je rešio da 890 Duke dotera do granica za srednju klasu naked motocikala. Uz to, 890 Duke je trenutno verovatno jedan od najsnažnijih dvocilindričnih naked motocikala srednje kategorije na tržištu.
Jedini konkurent trenutno mu je novi Ducati Monster koji isporučuje 111 KS. Doduše, nešto snažniji od 890 Duke je nova Yamaha MT09, ali tu je već reč o trocilindričnom agregatu. Tako da će 890 Duke ostati najsnažniji dvocilindraš (ako izuzmeo više sportskog “brata” 890 Duke R), piše BjBikers.com.
Više snage, više zabave
KTM nije puno morao da razmišlja, već je prema svemu sudeći preuzeo identičan LC8 agregat koji koristi i 890 Duke R, sa tim da je snaga malo smanjena. Zapremina je povećana sa 789 cm³ na 889 cm³.
Ono što razlikuje isporuku i maksimalnu snagu na agregatima koje koriste 890 Duke R i 890 Duke je mapa rada. KTM 890 Duke ima nešto manju snagu, ali i veći obrtni moment na nižim obrtajima. Dakle, prilagođeniji je svakodnevnoj vožnji.
Maksimalna snaga iznosi 115 KS pri (85 kW) pri 9.000 o/min uz maksimalni obrtni moment od 92 Nm pri 8.000 o/min. U odnosu na 790 Duke, snaga je na 890 Duke veća za 10 KS, a obrtni moment za 5 Nm.
Tajna je u maloj težini
Agregat snage od 115 KS je prilično snažan, a ako uzmemo u obzir da je suva težina motocikla svega 169 kg, možemo lako zaključiti da je 890 Duke izuzetno moćno (i opasno) oružje. Dakle, sa svim tečnostima, težina motocikla spremnog za put iznosi oko 185 kg.
Visina sedišta postavljena je na 820 mm, dok rastojanje motocikla od tla iznosi 191 mm, a razmak između osovina je 1.476 mm.
Za lakše prilagođavanje vožnje prema uslovima na putu, vozaču su u ponudi tri režima vožnje (Rain, Street i Sport), a može da se doplati i za “Track” režim vožnje.
KTM uvek u ponudi ima i niz opcionalnih delova za ugradnju, poput Akrapovič izduvnog sistema, kao i raznih drugih delova, od estetskih do komponenti za povećanje performansi.
Realno, za KTM 890 Duke sa 115 KS i 169 kg suve težine, većini vozača nije potrebno ništa više od onog što dolazi u standardnom paketu opreme.
Ovo bi mogao da bude dobar motocikl za sve uslove vožnje, počev od gradske, preko kraćih i dužih putovanja pa sve do povremenih izlazaka na stazu.
Kako su uspeli da smanje težinu, šta podrazumeva sportski elektronski paket, kao i koja je deklarisana potrošnja i autonomija novog KTM motocikla, saznajte ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: