kina, električni auto Nio
Foto: NioFoto: Nio

U težnji ka održivom transportu, Kina je prepoznala potencijal električnih vozila i uložila je velika sredstva u razvoj ove industrije u proteklih 15 godina. Vlada Narodne Republike Kine, znatno utiče na razvoj ovog tržišta svojim subvencijama i drugim vrstama podsticaja za kupovinu električnih automobila.

Posledica ovih napora jeste činjenica da više od 50 odsto udela na globalnom tržištu električnih automobila pripada njima. Takođe, kako navodi Statista, 2022. godine tržište je doživelo skok od preko 30 odsto, odnosno, prodato je 3,82 miliona električnih vozila.

Brendovi BYD, Nio, Wuling, Xpeng i Zeekr su se pojavili kao glavni igrači i na domaćem i na međunarodnom tržištu. Približno 700.000 električnih vozila je izvezeno iz Kine u 2022. godini. Samo BYD prodao je toliko modela da je nadmašio Teslu. Jedna od prednosti kineskih automobila jeste konkurentnost njihovih cena – s obzirom da neki BYD modeli mogu da se kupe i za oko 10.000 evra.

Foto:BYD

Kako piše Energetski portal, nedavno je Kina proslavila prekretnicu u industriji sa AION-om, koji je proizveo jubilarni 20-milioniti kineski električni automobil.

Kako tržište električnih vozila nastavlja da raste, kineski brendovi kao što su BYD, Nio, Vuling, Kspeng, Zeekr i AION prete da postanu jeftinija alternativa, sa ciljem da zahvate i domaća i globalna tržišta svojom inovativnom tehnologijom i konkurentnim cenama. Porast prodaje i sve veća internacionalizacija ovih brendova pokazuje uspon Kine kao značajnog igrača na globalnom tržištu električnih vozila.

Bonus video: Testirali smo celokupnu gamu kineskog proizvođača MG