Nemačka kompanija predstavila je električni karavan koji će dobiti serijsku verziju 2024. godine, a prema rečima čelnika Audija, produkcijski model će dizajnerski biti vrlo sličan ovom konceptu.
Audi A6 Avant E-Tron Concept je samo pokazatelj budućeg izgleda spoljašnjosti serijske verzije. Ovaj karavan nema unutrašnjost, i kompanija nije objavila nikakve informacije o izgledu kabine.
Prednji deo je prepoznatljiv ali ipak i drugačiji zbog električnog pogonskog sistema. Maska je sada zatvorena, osim nekoliko urezanih proreza u obliku slova L i U. Funkcionalni usisnici sa obe strane branika unapređuju aerodinamička svojstva automobila.
Ultra-tanka prednja svetla dozvoljavaju vlasnicima da sami izaberu potpis dnevnih LED svetala, a Audi navodi da će se ova tehnologija naći i u serijskoj verziji.
Makar na konceptu, vozači mogu da se približe zidu i da koriste svetla kao projektor na kojem će iz kokpita igrati igrice.
Kada se pogleda sa boka, ovaj karavan ima aluminijumsku lajsnu koja se proteže od A stuba, preko celog krova, do zadnjeg spojlera. Ovaj element dodaje određenu privlačnost izgleda ovog automobila kada se gleda iz profila.
Pozadi, koncept ima liniju krova koja oštro pada. Svetla zauzimaju celu širinu automobila i imaju 3D elemente, a donji deo ima izražen difuzor sa otvorima za odvod vazduha.
Audi A6 Avant E-Tron ima iste dimenzije kao nedavno predstavljeni koncept limuzinske verzije. Dužina je 4,96 metara, širina 1,96 metara, dok je visina 1,44 metara. Naravno, razlika je u izgledu krova i vrata prtljažnika koji su drugačije dizajnirani kako bi se stvorio veći prostor za prtljag. To je uticalo i na koeficijent otpora vazduha, jer Avant verzija ima 0,24 Cd, za razliku od Sportbacka sa 0,22 Cd.
Novi koncept Audija smešten je na PPE platformu, koja će biti osnova i za novi Q6 E-Tron krosover. Elektromotor razvija 476 KS i 800 Nm obrtnog momenta, ali nemačka kompanija nije još uvek objavila podatke o ubrzanju i maksimalnoj brzini.
Audi takođe nije saopštio ni informacije o bateriji, ali se očekuje kapacitet od oko 100 kWh. Opcija brzog punjenja snagom od 270 kW trebala bi da omogući dodatnih 300 kilometara dometa za 10 minuta na punjaču. Da bi se baterija napunila od 5 do 80 procenata biće potrebno manje od 25 minuta. U verziji sa pogonom na zadnjim točkovima očekuje se domet od oko 700 kilometara.
Serijska verzija stiže za tri godine, i prema rečima čelnika Audija, biće vrlo slična konceptu. Elektrifikacija je promenila dosta stvari u automobilskoj industriji, ali izgleda da će karavani preživeti.
Bonus video: Treba li kažnjavati vozače koji previše koriste infotejment u vožnji?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram