Foto: Shutterstock/Privatna arhiva

Nova generacija boja za automobile je sastav koji se ponaša poput ljudske kože.

Ubrzani način života, gužve, ali i činjenica da su automobili sve veći, a parkirna mesta ostala ista, samo su neki od uzročnika sve češćih oštećenja automobila usled udaraca pri manjim brzinama. Ogreban automobil može biti i te kako frustrirajući za vlasnika novijeg vozila. Ponekad prođu nedelje, pa čak i meseci pre nego što vlasnik uopšte uoči da mu je auto ogreban, odnosno da je lak oštećen.

Foto: Privatna arhiva

Tome sada jednim delom BMW želi da doskoči. Razvija sastav u kom se nakon niza slojeva u procesu bojenja kao zadnja nanosi zaštitna električno provodljiva folija povezana s elektronikom, koja može prepoznati ogrebotinu i zatim upozoriti vlasnika. Tako se površina automobila doslovno ponaša poput kože živog organizma.

Zavisno od uslova, vlasnik može biti obavešten putem ekrana u automobilu kad se oštećenje dogodi u vožnji, odnosno porukom na mobilni telefon ako se vlasnik ne nalazi u automobilu.

Prema dostupnim podacima, patentna dokumentacija dolazi iz Kine, u čijim je gradovima nedostatak prostora za saobraćaj i samo parkiranje ogroman problem pa su oštećenja laka vrlo česta, piše The Drive, a prenosi Index.hr.

S obzirom na dosadašnje iskustvo i novi trend uvođenja pretplate za pojedine usluge i korišćenje same opreme, ne bismo se začudili da upravo ovakav sastav BMW ponudi putem mesečne pretplate. Naravno, jednom kada ga komercijalizuje.

Bonus video: Vozili smo BMW koji ima masku koja se sama popravlja od oštećenja