Spajanje kompanija Peugeot-Citroen (PSA) i Fiat Chrysler (FCA) koje vodi ka formiranju kompanije Stellantis, danas stupa na snagu. To znači da od sada Stellantis drži brendove: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram i Maserati, Peugeot, Citroen, DS i Opel.
Fiat Chrysler Automobili i PSA Grupa danas su zvanično završili spajanje vredno od 52 milijarde dolara, i od danas na snagu stupa početak za novu grupu naziva Stellantis.
To ujedno znači da je Stellantis sada četvrta najveća automobilska kompanija na svetu.
Spajanjem će stvoriti automobilsku alijansu sa kombinovanom godišnjom prodajom od oko 8,1 milion vozila i dovoljnim budžetom da se finansira prelazak na električne automobile, i počnu da „dišu za vrat“ rivalima kao štu su Toyota i Volkswagen Grupa.
Italijansko-američkim i francuskim proizvođačima automobila trebalo je više od godinu dana da za okončaju ovaj posao, tokom kog je globalnu ekonomiju značajno usprila pandemija COVID-19. Prvi put su najavili planove za spajanje u oktobru 2019.
Trgovanje običnim akcijama kompanije Stellantis će početi u ponedeljak 18.01.2021. godine na Euronext berzi u Parizu i berzi Mercato Telematico Azionario u Milanu i u utorak, 19.01.2021. godine na Njujorškoj berzi pod berzanskom oznakom „STLA“.
Izvršni direktor PSA, Carlos Tavares održa će u utorak svoju prvu konferenciju za novinare na mestu predsednika uprave Stellantisa, Analitičari i investitori ukazuju na to da Tavares planira da reši ogromne izazove s kojima se grupa suočava – od viška proizvodnih kapaciteta do loših performansi u Kini.
Iz FCA i PSA rekli su da Stellantis može da smanji godišnje troškove za više od 5 milijardi evra (6,1 milijardu dolara) bez zatvaranja pogona.
Marco Santino, partner savetnika Olivera Wymana, rekao je kako očekuje da će Tavares uskoro otkriti obrise svog akcijskog plana, ali bez da je otkrio previše detalja u početku.
„Pokazao se kao vrsta osobe koja više voli akciju od reči, pa mislim da neće davati glasne izjave“, rekao je. Kao i svi svetski proizvođači automobila, i Stellantis treba da uloži milijarde u godinama koje slede kako bi transformisao svoj asortiman automobila za električnu eru.
Ali, naziru se i drugi hitni zadaci, uključujući oživljavanje zaostalog bogatstva grupe u Kini, racionalizaciju ogromnog globalnog carstva i rešavanje prekomernih kapaciteta.
„To će ići korak po korak, ujedno kako bi se omogućilo tržištu da bolje oceni svaki pojedinačni potez. Mislim da nećemo imati sve detalje još godinu dana“, rekao je Santino.
Izvršni direktor FCA-e Mike Manley, koji će voditi ključne severnoameričke operacije Stellantisa, rekao je da će 40% očekivanih sinergija proizvođača doći od platformi i pogonskih sklopova, kao i od optimizacije ulaganja u istraživanje i razvoj, 35% od uštede pri navaci i još 7 odsto od uštede na prodajnim operacijama i opštim troškovima.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: