Dva proizvođača automobila su među 27 velikih kompanija koje su potpisale peticiju za zabranu prodaje novih automobila i kombija sa pogonom na unutrašnje sagorevanje od 2035. godine. Ford i Volvo podržavaju zabranu motora SUS i zalažu se za nove regulative što se mreže punjača tiče, a postavlja se pitanje kako će reagovati njihovi kupci, ljubitelji benzinaca i dizelaša.
Prošle godine, Evropska unija je predložila smanjenje emisije CO2 za 100% do 2035. godine za 27 država članica. Kako bi podržali ovu inicijativu, kompanije apeluju na EU da uspostave obavezne ciljeve za infrastrukturu punjača u cilju olakšavanja masovnog prelaska na električna vozila.
U inicijativi se ne navodi koji su to ciljevi, ali poslednje informacije nagoveštavaju da je Evropi potrebno oko 65 miliona punjača do 2035. kako bi se nesmetano koristilo oko 130 miliona električnih vozila. Oko 85% ovih punjača bi trebalo da budu instalirano na posedima vlasnika automobila na struju.
Ideja o zabrani prodaje vozila sa motorima SUS deo je većeg plana „Fit for 55“ čiji je cilj ostvarivanje nulte emisije u Evropi do 2050. Putnički automobili i laka komercijalna vozila su odgovorni za 15% emisije CO2 na Starom kontinentu. Kako bi sva vozila na putevima imala nultu emisiju do 2050. godine, potrebno je da se poslednji automobil koji pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i hibride, bude prodat do 2035. Automobili i laka komercijalna vozila su najveći izvor zagađenja azotnim oksidima, koje prema određenim informacijama uzrokuje više od 40.000 prevremenih smrti u Evropi svake godine.
Ford i Volvo su za razliku od mnogih proizvođača automobila zvanično podržali ovaj plan EU, a američka kompanija je posvećena postepenom izbacivanju konvencionalnih modela iz svoje ponude do 2035. i ostvarenju karbonske neutralnosti u istom vremenskom periodu.
Nakon predstavljanja modela Mustang Mach-E i E-Transit, prvog putničkog i komercijalnog automobila na struju ove kompanije, Ford će predstaviti još sedam električnih modela u naredne dve godine, uključujući novi E-Transit Custom i električnu verziju Pume.
Evropski ogranak Forda tvrdi da mora da se napravi korak unapred povodom kvaliteta i kapaciteta evropske mreže punjača ukoliko EU želi da ostvari cilj nulte emisije do 2050. Pored toga, Ford zajedno sa 26 potpisnika ove peticije, želi da EU usvoji nova pravila koja će „ustanoviti standarde čistih vozila koji će omogućiti uslove i vremenski period za tranziciju ka električnim automobilima“.
Pored Forda, mnogi od najvećih evropskih proizvođača automobila, uključujući Audi, Mercedes, Mini, Renault i Stellantis, već su objavili planove za prestanak razvoja novih modela sa konvencionalnim pogonom do 2030.
Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport: Jeftiniji od konkurencije i u full opremi
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare