Čini se da Focus više nije u fokusu brenda. Ford je najavio da će mu prioritetni modeli biti krosoveri Kuga i Puma, kao i električni Mustang Mach-e, pa se postavlja pitanje šta to znači za tradicionalni hečbek. Naime, PR Forda je nedavno izjavio da je Kuga nova "ljubimica" brenda. Istog onog koji nam je doneo legendarne pristupačne automobile zabavne za vožnju, poput Focusa, Fieste i Escorta.
Čini se da se ova kompanija, koja je nekada bila usko povezana sa hečbek modelima koji su se sjajno kotirali, ne plaši da pravi krupne korake i da, uslovno rečeno, seče sve pred sobom. Podsetimo i da su nedavno ugasili proizvodnju limuzine Mondeo.
Jasno je da je novac postao jedini fokus koji im je bitan i da Ford sebi osigurava razvoj isključivo onih modela koji su danas traženi – krosoveri i električni.
Međutim, kako piše Autocar, ne možemo a da ne kažemo da je Focus ikona koja je redefinisala čitav segment, model koji je u svojim Martini WRC bojama krasio mnogobrojne sobe, i model koji je pružio najbolje hothatch primerke u istoriji. Ovaj model više definitivno ne zauzima centralno mesto u Fordovoj strategiji (proizvoda).
Marketing odeljenju je jasno u kom pravcu Ford treba da se kreće. Gotovo 70% budžeta za oglašavanje u Velikoj Britaniji troši se na Kugu, Pumu i Mustang Mach-E. Kuga je dobila ne jednu, ne dve, već tri hibridne varijante (ako računamo i blagi hibrid). Nudi benzin i dizel, kao i pogon napred ili na sve točkove. Jasno je da Ford zapravo ovde vidi naslednika Mondea, pogotovo kada se zna da kupci limuzina ipak sada žele malo veće rastojanje od tla i višu poziciju sedenja.
A Focus ST je dobio samo jednu hibridnu verziju – i to blagi hibrid. Da ne pominjemo da je fenomenalni Focus RS davno završena priča.
Da li sve ovo ukazuje na to da ćemo možda u bliskoj budućnosti da izgubimo i Focusa kao takvog? Pa, najverovatnije da da. U Velikoj Britaniji gde je ovaj brend vrlo jak Focus je ispao sa liste 10 najprodavanijih u aprilu, ali to je možda samo trenutno. Iz kompanije su pad prodaje pravdali nestašicom čipova.
Ali ipak je jasno da se Focus, sa tržišnim udelom koji ima, neće nikad vratiti na ono što je bio pre. Tako da, možda smo svedoci kraja još jedne ere.
Svakako Ford kao brend planira da od 2030. u Evropi prodaje isključivo električne automobile. A da elektrifikaciju žele i van Starog kontinenta govori ne samo preuspešno forsiranje električnog Mustanga u SAD, već i jučerašnja objava da njihov kultni i najprodavaniji model F-150 prelazi na struju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare