Segment limuzina je jedan od osetljivijih, jer se proizvođači i ne takmiče na ovom polju koliko to zdušno rade tamo gde vladaju SUV modeli. Tako smo došli do toga da skoro samo premijum brendovi održavaju ovu klasu. Da bi se izborio za svoj deo između Mercedesa, BMW-a i Audija, Jaguar je osvežio svoje dve limuzine: "XF" i "XE".
U osetljivom segmentu limuzina nema mnogo opakih rivala. Ipak, zna se da njom vladaju premijum brendovi, poput nemačke trojke (Mercedes, BMW, Audi), kao i pojedini koji nude limuzine na korak od premijuma, poput Mazde, Pežoa, Volvoa i drugih.
Da je ovo vrlo osetljivo područje, pogotovo zna Jaguar, čiji su SUV modeli doslovno izdominirali, dok su dve limuzine “XE” i “XF” zbog toga bile, maltene, najslabije karike u gami.
Ipak, britanski brend je odlučio da im se posveti, makar za sad, pa je osvežio dve limuzine i snizio im cene, a sve kako bi podstakao prodaju i bolje se postavio u borbi protiv “audija A6” i BMW “serije 5”.
Tako je novi “XF” dobio blage stilske izmene spoljašnjosti, u vidu all-LED farova, nove maske hladnjaka i novog dizajna prednjeg i zadnjeg branika.
Osim toga, i motorizacija je unapređena, pa se “XF” sada nudi i sa novim hibridnim dizelašem, što je još uvek retkost. Reč je o MHEV hibridnom sistemu koji raspolaže sa četvorcilindarskim 2.0 dizelom od 204 KS.
Takođe, tu su i benzinski agregati od 250 i 300 KS, koji “XF” lansiraju do “stotke” za svega 6,5, odnosno 5,8 sekundi, što je impresivan rezultat za limuzinu.
Svaka verzija “XF-a” standardno dolazi opremljena osmostepenim automatskim menjačem, a u ponudi je i pogon na svim točkovima.
Unutrašnjost je, takođe, obnovljena, pa “XF” obiluje luksuznim materijalima i prestižnim detaljima. Dobio je i nove tehnologije koje obuhvataju poslednji Jaguarov „Pivi Pro“ infotejment sistem na 11,4-inčnom HD ekranu sa zakrivljenim staklom. Novost su unapređene komforne opcije, poput regulisanja buke i jonizatora vazduha u kabini sa PM2.5 filterom.
I, najvažnije: cena je niža – “XF” u Velikoj Britaniji startuje od 32.585 funti, odnosno snižena je za oko 2.000 funti.
Niža cena i za “XE”
Druga Jaguarova limuzina “XE”, takođe je uz blage stilske izmene spolja, dobila novi motor. Uz gorepomenute benzince nudi i novi blagi hibridni pogon (MHEV) od 204 KS. Kao i “XF”, tako i “XE” nudi 4×4 pogon, dok je osmostepenom automatikom opremljen standardno.
U kabini su obnovljeni volan i sedišta, a putnici na raspolaganju imaju novi „Pivi Pro“ infotejment sistem.
Cena je sa 34.600 snižena na 29.635 funti, a vreme će pokazati da li su ovi strateški potezi Jaguara dovoljni da ožive atraktivne limuzine.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: