Čini se da proizvođači automobila za svoje nove električne modele inspiraciju traže u prošlosti, kako bi kupcima u startu ponudili koliko-toliko poznat proizvod. Audi razmatra da vrati neobični A2, ali i da u narednom periodu ugasi A1, kao i još neke modele sa motorima SUS.
Prema onome što je šef Audija izjavio tokom nedavnog predstavljanja e-tron GT električne limuzine, budućnost malog gradskog modela A1 je neizvesna. Troškovi potrebni za elektrifikaciju bi značajno podigli cenu modela iz A segmenta, a koji je inače na klimavim nogama.
U razgovoru sa novinarima Dajsman je rekao da od naslednika premijum supermini modela A1, koji deli platformu sa Seat Ibizom, Škodom Fabiom i VW Polom, najverovatnije neće biti ništa.
„Razmatramo šta da radimo sa tim segmentom uopšte kada je reč o Audi brendu. Imamo slične modele u VW-u koji su aktivni, vrlo uspešni i proizvode se u velikom broju, tako da istina je da je sudbina A1 neizvesna u ovom trenutku. Sigurno je da ćemo nastaviti da nudimo krosover Q2, to čak možda i bude ulazni Audijev model, odnosno vrlo je moguće da nećemo praviti ništa manje od toga“.
Budućnost malih gradskih automobila je poslednjih godina u fokusu. Prodaja i profit nisu na optimalnom nivou kod većine proizvođača, i to zbog prilagođavanja na nove mere o emisiji CO2, a koje podrazumevaju korišćenje novih, skupih tehnologija. Sve to diže cenu automobila A segmenta, koji treba da budu povoljniji od drugih, pa su kupcima zanimljiviji krosoveri čija vrednost, u tom slučaju, nije mnogo veća.
Da je cena elektrifikovanja modela iz A segmenta najveći problem, piše i Autocar, ali iz Audijeve divizije stižu vesti da se razmatra vraćanje u život neobičnog modela A2. Bio bi baziran na AI:ME konceptu, prikazanom pre par godina.
Na pitanje da li će novi A2 biti direktan naslednik starog, kao što je to slučaj sa novim Renault 5 modelom na struju, šef Audija kaže: „Možda ne baš identičnog dizajna kao pre, ali meni se sviđa A2. Svakako razmatramo da vratimo A2 segment. To možda bude A2 ali u, recimo „E2“ formi, ili A3 – „E3″. To nam je aktuelna tema.“
Takođe, komentarisao je i potencijalno ukidanje drugih modela sa motorima SUS – „Moramo da ih redukujemo jer sada imamo Q4 e-tron – električni SUV, a imamo i njegov pandan sa konvencionalnim motorom.
Nije nam plan da imamo baš istu ponudu na struju. Definitivno je da će fokus biti na električnim modelima i da ćemo morati da ukinemo neke postojeće sa motorima SUS u narednih 10 godina.“
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: