Foto: Promo/Audi

Audi Grupa je predstavila prodajne rezultate za prvu polovinu 2022. godine, a zbog krize sa mikročipovima i zatvaranjem u Kini, nisu mogli da u potpunosti zadovolje visoku potražnju. Međutim, i pored toga, prihod od 29,9 miljardi evra je veći za 2% u odnosu na isti period prošle godine, dok je operativni profit dostigao rekordan nivo – 4,9 milijardi evra.

Način na koji su ovo učinili je prilično jednostavan. Veća potražnja za automobilima, zajedno sa slabom ponudom, dovodi do više cene. Zbog toga je Audi rešio da taj višak „stavi sebi u džep“, pa je operativna marža u prvoj polovini ove godine dostigla 16,5%.

To je znatno više nego u prvih šest meseci 2021. godine, ali i više od strateškog cilja koji iznosi od 9% do 11%. Kako tvrdi Audi Grupa, dobri rezultati su ostvareni pre svega dobrim pozicioniranjem cena, kao i vrlo dobrim prodajnim rezultatima luksuznih brendova Bentley i Lamborghini.

Zanimljivo je da je Audi prodao 785.099 automobila, što je za petinu manje nego u istom periodu prošle godine, a opet je ostvaren veći profit. Što se električnih automobila tiče, kupcima je isporučeno 50.033 primerka, što je 52,7% više nego prethodne godine (32.775). Audi e-tron je ostao popularan izbor među kupcima, ali je model Q4 e-tron zabeležio najveći rast prodaje.

Foto: Promo/Audi

Ukupan prihod u prvoj polovini ove godine od 29,9 milijardi evra je za 2 procenta veći nego u periodu od januara do kraja juna 2021. godine, a ovaj proizvođač je rešio da se fokusira na proizvodnju skupljih modela sa većim maržama, kako bi i pored manje prodaje ostvarili veće prihode.

Bonus video: Vozili smo Audi Q5 Sportback

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare