Foto: FILMAURO - Album / Album / Profimedia

U vreme korone i karantina, seks u kinematografiji i pandemija prosto ne idu zajedno. Filmska produkcija je nastavila sa radom, ali pod drugačijim uslovima. Režiserima su na prvom mestu bezbedni uslovi snimanja, a to podrazumeva i scene u kojima su glumci intimni ili simuliraju vođenje ljubavi.

Pročitajte još:

U nameri da zaštiti glumce od mogućnosti zaraze koronavirusom, britansko udruženje filmskih i televizijskih režisera svojim članovima je sredinom prošle godine izdalo smernice prema kojima valja izbegavati eksplicitne scene seksa zbog fizičkog kontakta koji njihovo snimanje podrazumeva.

Režiserima je stoga savetovano da se ugledaju na primere filmskih klasika kao što je „Kazablanka“ (1942), snimljena u skladu sa propisima prema kojima su scene seksa u holivudskim filmovima svojevremeno bile zabranjene.

Umesto u eksplicitnim scenama, glumci mogu biti prikazani kako nameštaju svoju odeću ili se oblače posle seksualnog čina, na koji može ukazati i pomeranje udova protagonista ispod pokrivača, a još jedna od opcija je prizor zatvaranja vrata spavaće sobe, pri čemu bi sve ostalo bilo prepušteno mašti gledalaca, stoji u smernicama.

Neko će reći da nas ovo vraća u vreme Holivuda 1930-ih, koji je imao stroga pravila u pogledu seksa pred kamerama. Jedno od pravila filmske izdustrije zbog novonastale situacije je da je ograničite vreme bliskosti među glumcima i takvih scena bude što manje.

Foto: Printscreen

Ovim pravilom baviće se “koordinatori intimnosti”. Ako vam titula nije poznata, radi se o osobama koje podučavaju i pomažu kod snimanja scena seksa i golotinje u filmovima i serijama, a reč je o relativno novom pozivu koji se pojavio tokom 2010-ih i s vremenom postajao sve popularniji.

Iako se intimne scene snimaju na zatvorenim setovima s manjom ekipom, potreba za koordinatorima rezultat je nedostatka protokola, zbog čega su mnoge glumice i glumci takvim scenama bili traumatizovani, fizički i psihički.

Džin Franzblau obučila se za koordinatorku početkom 2019, a jedan od najvećih poslova bio je rad na filmu “Deep Water” s Benom Aflekom i Anom de Armas. Tokom snimanja započela je pandemija i Džin se, kao i mnogi drugi, zapitala što se to događa, a prepala se i da je krenula s karijerom koja nema budućnost.

Foto: HBO FILMS / Planet / Profimedia

Ipak, činjenica je da bi pandemija samo mogla dodatno da popularizuje posao koordinatora, te bi ova praksa i zanimanje moglo da se nastavi i kada pandemija koronavirusa prođe.

Osim koreografije eksplicitnih scena, koordinatori pomažu glumcima da definišu granice, pa je njihova uloga zapravo savršena za vođenje glumaca i ekipe u vreme koronavirusa, u saradnji s medicinskim stručnjacima koji će takođe biti na setu.

Da li će se nakon pandemije stvari vratiti da budu onakve kave su bile ili će možda “koordinator intimnosti” postati normalna paksa i u uobičajenim okolnostima, vreme će pokazati.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar