Foto:Luka Ukropina

"Poslednje tri godine sam se fokusirala na inostranstvo. Odlučila sam da više neću raditi u Srbiji i regionu, iako sam ranije radila u skoro svim bivšim republikama. Međutim, shvatila sam da je ovde sve neisplativo. Radim mnogo, ulažem mnogo, mnogo se trudim, vreme prolazi, a imam osećaj da konstantno udaram u zid. Kao da me niko ne vidi i ne čuje. Vremenom sam prestala da udaram u zid i pronašla opciju da ga preskočim i nastavim dalje. Sada sam zadovoljna", priča u intervjuu za Nova.rs mlada dizajnerka Marta Miljanić, koja je dizajnirala kostim za spot američkog repera Lil Nas X-a, koji se našao u žiži interesovanja javnosti zbog kontroverznog spota.

Lil Nas X objavio je pesmu “Montero (Call Me By Your Name)”, koja je odmah izazvala pozitivne reakcije fanova. Montero je njegovo pravo ime, a u pesmi repuje o tajnoj seksualnoj vezi koju je imao sa muškarcem, koji i dalje nije priznao da je gej. Na početku spota, Nas čita pismo koje je napisao 14-godišnjem sebi, u kome objašnjava u kom smeru je krenuo njegov život.

PROČITAJTE JOŠ

Spot prikazuje repera koji se isprva nalazi u božanskom vrtu, ali kasnije silazi u pakao, a u jednom trenutku i tverkuje u đavoljem krilu.

Miljanić je dizajnirala kostime za spot, odnosno odeću koju u spotu nosi reper, o čemu je i pričala u intervjuu za Nova.rs.

„Ja sam nekoliko meseci unazad znala da će taj spot biti objavljen. Njegov tim je došao u Šourum u Los Anđelesu, u kojem ja izlažem svoje kostime, i izabrali su, između ostalog, i jaknu koju sam ja dizajnirala. Rečeno je da će on biti taj koji će nositi jaknu, jer nema drugih glumaca i plesača u spotu. Čekala sam do pre nedelju dana da mi daju zelenu svetlo kako bih to mogla da objavim na svojim ličnim profilima na društvenim mrežama. Ja sam srećna i zadovoljna jer se naša saradnja desila i jer je on bio model koji je nosio moj dizajn. Drago mi je da postoje ljudi van ovih prostora koji su spoznali moj talenat i koji žele saradnju sa mnom“, rekla je Marta za Nova.rs.

Kako komentarišeš negativne reakcije na spot popularnog repera Lil Nas X-a, s obzirom na to da je poprilično kontroverzan?

„Živimo u državi u kojoj se tolerišu programi poput Zadruge i Parova, a umetnost se ne ceni. Spot repera Lil Nas X je izašao pre nekoliko dana, a u njemu je na jedan simboličan način prikazan odnos između raja i pakla i, koliko sam shvatila, njegova životna priča, u kojoj je od deteta prošao sito i rešeto. Ljudima je šokantan simbolički, umetnički izraz, a nije im šokantno što na nacionalnim frekvencijama 24 sata gledamo rijaliti, u kojem ima mnogo nasilja, prostakluka, itd.“

Kako je došlo do vaše saradnje? 

„Sve kolekcije koje sam do sada imala, bile su izlagane tamo, a pojedinačni menadžer i timovi velikih zvezda su birali šta i kako žele. Naša saradnja funkcioniše tako što im ja šaljem modele iz svojih kolekcija. Nešto od toga se proda, nešto iznajmi. U tom Šourumu ne izlažem samo ja. Ima mnogo dizajnera iz celog sveta. Ponosna sam jer sam jedna od retkih s ovih prostora koja izlaže u inostranstvu. Mislim da je to velika stvar.“

Je l to isplativo? 

„U smislu najobičnijeg marketinga, isplativo je, to je logično. Ne postoji dizajner koji ne bi dao svoje stvari velikoj svetskoj zvezdi. Što se tiče finansija i života, očigledno je da ovaj posao ispunjava neke moje lične potrebe za normalan život. U svakom slučaju, mislim da stvari koje sam dobila od svog rada u Americi, nikada ne bih mogla da dobijem u Srbiji ili regionu. Stilisti koji dolaze u taj Šourum mogu i da lično kontaktiraju dizajnere. Mene je kontaktirala stilistkinja Lil Nasa, rekla je da joj se dopadaju moji modeli, razmenile smo nekoliko poruka, bila je jako prijatna.“

Foto:Mika Knežević

Pored njega si radila i za druge zvezde…

„Radila sam za još dve velike zvezde. Za Eli Bruk iz ženskog benda Fifth Harmony i za Lejdi Gagu. Gaga je nosila moju kožnu jaknu sa lancima za potrebe CBS intervjua 2020. godine. Ja sam tu jaknu redizajnirala u saradnji sa jednim brendom iz Los Anđelesa. Bila je custom made za nju. Nisam znala u koju svrhu će nositi jaknu, ali sam onda naprasno saznala da je u pitanju video intervju koji je davala. Kada je reč o Eli Bruk, njen menadžer je želeo da ona nosi jednu kožnu haljinu koju sam ja dizajnirala.“

Kako jedan dizajner iz Srbije može da izlaže svoje stvari u Los Anđelesu? 

„Jedna stilistkinja iz Los Anđelesa me je pronašla na Instagramu. Radila je sa mladom RnB pevačicom Kirom Kosarin, i htela je da je ja obučem za potrebe slikanja za jedan magazin. Ja sam joj poslala stvari, a tri meseca nakon toga je objavljen ceo editorijal. Nakon toga su me kontaktirali ljudi iz Šouruma i ponudili su mi saradnju. Tako je sve u principu počelo.“

Zašto je fokus sa regiona prešao na inostranstvo? 

„Poslednje tri godine sam se fokusirala na inostranstvo. Odlučila sam da više neću raditi u Srbiji i regionu, iako sam ranije radila u skoro svim bivšim republikama. Međutim, shvatila sam da je ovde sve neisplativo. Radim mnogo, ulažem mnogo, mnogo se trudim, vreme prolazi, a imam osećaj da konstantno udaram u zid. Kao da me niko ne vidi i ne čuje. Vremenom sam prestala da udaram u zid i pronašla opciju da ga preskočim i nastavim dalje. Sada sam zadovoljna.“

BONUS VIDEO:

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk i Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar