Foto: dennizn / Shutterstock

Američka vojska koristi oglase kako bi upozorila građane Libana da ne napadaju SAD ili njihove saveznike usred rastućih tenzija širom Bliskog istoka. Neki od tih oglasa su se pojavili na mestu na kom niko to ne bi očekivao - aplikaciji za upoznavanje Tinder.

Nezavisni novinar Šejmus Malekafzali objavio je na X platformi snimke ekrana oglasa na Tinderu, u kojima se preti Libancima da „ne uzimaju oružje u ruke“.

Oglasi na arapskom kažu da će SAD „zaštititi svoje partnere od pretnji iranskog režima i njegovih zastupnika, koji deluju širom regiona“, što se odnosi na grupe poput Hezbolaha u Libanu.

Na njima je jasno prikazan logo američke Centralne komande, vide se lovac F-16 i jurišni avion A-10 i imaju link do tvita sa ovim avionima. 

Malekafzali je podelio da je kada je prevukao desno na oglas, bio preusmeren na objavu na X iz američke Centralne komande na arapskom jeziku, koja je prikazivala dodatne slike američkih borbenih aviona.

PROČITAJTE JOŠ:

Ove vrste vojno-psiholoških operacija, koje imaju za cilj da utiču na stavove ciljnih grupa ili populacije, nisu nove, čak i ako njihovo postavljanje u aplikaciju za upoznavanje izaziva čuđenje u vojnoj zajednici. 

Screenshot 2024-08-29 at 12-02-48 US Central Command allegedly ran menacing ad campaign on Tinder in Lebanon

Tinder je od tada uklonio oglase jer su „kršili“ pravila kompanije o nasilnom i političkom oglašavanju, rekao je portparol za „The Washington Post“. Portparol Tindera Filip Fraj rekao je za tehnološki portal TechCrunch da je reklamna kampanja američke vojske prekršila politiku u vezi sa nasiljem, bezbednošću i zastupanjem, te da je odmah uklonjena.

Američki vojni oficir, govoreći anonimno, takođe je podelio da je malo verovatno da bi kampanja ovakvog tipa na aplikaciji za upoznavanje „bila veoma efikasna“ i da je više reč o slanju poruke.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar